Toamna este momentul în care, de obicei, analizăm activitatea, împlinirile și rezultatele de peste an și construim, proiectăm cadrul pentru ceea ce urmează să dezvoltăm împreună cu partenerii noștri.

Joi, 27 octombrie 2016, Şcoala Postliceală Sanitară „Carol Davila” şi-a deschis din nou porţile pentru elevii, profesorii și directorii liceelor bucureştene şi din zonele limitrofe.

Cu această ocazie, am demarat proiectul Cafeneaua Liderilor din Învățământul Preuniversitar.

Tema dezbaterilor a fost „Liderul – mediator informal între ținte și rezultate”.

 Doamna prof. Adriana Păunescu relatează:

În deschiderea evenimentului, domnul Președinte al Consiliului de Administrație al Școlii Postliceale Sanitare „Carol Davila”, Prof. Univ. Dr. Alexandru Ioan Mincu, a punctat importanța demarării acestui schimb de experiență între liderii din sfera educațională, printr-o consolidare a relației cu școlile de proveniență a elevilor noștri.

Ampla sa viziune, formată ca urmare a participării la proiecte internaționale în mai mult de 20 de țări din Europa, îl determină să poziționeze rolul învățământului vocațional în topul alegerilor de viitor ale tinerilor.

Preocupat în permanență de reperele profesionale la care are acces elevul de școală postliceală sanitară, domnul Președinte a subliniat importanța formării Educatorului pentru Sănătate, în contextul social actual, afirmând faptul că „accesul la educație și la sănătate este mai mult decât un drept al omului, mai mult decât un deziderat, reprezintă de fapt o obligație”.

În continuare, doamna director al Școlii Postliceale Sanitare „Carol Davila”, prof. Aurelia Șova, a mulțumit și a premiat colaboratorii noștri prezenți la eveniment, pentru orientarea elevilor către o profesie de viitor, către o școală preocupată de creșterea calității serviciilor medicale. Domnia sa a declarat: „Este al treilea an în care ne întâlnim pentru a analiza rezultatele colaborării noastre în orientarea profesională a tinerilor absolvenți de liceu. Acest eveniment a devenit o tradiție a școlii „Carol Davila”, în cadrul căruia apreciem implicarea dumneavoastră prin evidențierea atât a primelor trei licee, cât și a celorlalte din București și din provincie, de la care au venit cei mai mulți elevi ai promoției 2016. Prin activitățile pe care le-am desfășurat împreună, la noi la școală și în unitățile dumneavoastră, am reușit să identificăm aspirațiile și aptitudinile acestor tineri pentru profesia de asistent medical. Aproximativ 300 de elevi, care s-au înscris anul acesta la școala noastră, sunt absolvenți ai promoției 2016. Este de remarcat faptul că elevii au înțeles nevoia de dezvoltare a sistemului medical românesc și nevoia de cadre medicale bine pregătite în acest sistem. La selecția prin interviu vocațional, mulți au afirmat că doresc să se angajeze în România după terminarea școlii. Peste 70% dintre acești elevi au promovat examenul de Bacalaureat. Cei care nu au trecut de acestă etapă vor fi sprijiniți prin pregătirea pe care o asigurăm în școală. Este foarte importantă implicarea dumneavostră în determinarea tinerilor de a se forma pentru a accesa un loc de muncă în țara noastră.”

Doamna prof. Maria Pârlog, director adjunct al Școlii Postliceale Sanitare „Carol Davila”, a subliniat calitatea elevilor care aleg să urmeze cursurile școlii noastre, menționând realitatea actuală: „o treime din elevii fiecărui an de studiu sunt absolvenți de studii superioare”. De asemenea, doamna prof. Pârlog a vorbit despre filosofia școlii noastre privind grija pentru nivelul de pregătire al elevilor, inclusiv prin organizarea de stagii clinice efectuate în străinătate prin programul European Nursing Module și proiectele Erasmus +. Domnia sa a amintit de nevoia întregii Europe de a avea asistenți medicali bine pregătiți si a reliefat interesul școlii noastre pentru inserția pe piața muncii a absolvenților, atât în țară, cât și în străinătate.

Evenimentul de astăzi s-a desfășurat sub forma unui workshop mediat de către doamna prof. Adriana Păunescu, urmărind punerea în discuție a unor teme care preocupă liderii din domeniul educației: perfecționarea continuă a cadrelor didactice, absenteismul școlar al elevilor, tendințele comportamentale ale membrilor unei organizații în contextul actual al numirii noilor directori.

Tema întâlnirii de astăzi, „Liderul – mediator informal între ținte și rezultate”, a reprezentat o provocare pentru toți cei prezenți, ca urmare a favorizării unui cadru propice exprimării dificultăților întâmpinate la nivel de sistem.

Împărțite pe echipe de lucru, cadrele didactice au expus atât realitatea actuală a sistemului de învățământ, cât și strategii de remediere a dificultăților întâmpinate. Modalitatea organizatorică aleasă de către doamna prof. Adriana Păunescu a facilitat punctarea unor atitudini specifice liderului informal: focusare pe resursa umană, repartizare echitabilă a sarcinilor, stimularea creativității, cooperare a membrilor echipei într-o atmosferă constructivă, focus pe viziuni comune și pe conștientizarea resurselor fiecărui membru al echipei.

La finalul întâlnirii, a fost propusă o nouă temă de interes pentru liderii din învățământ: „Lidership-ul distribuit”.

În cadrul evenimentului au fost organizate şi activităţi dedicate elevilor liceeni de la Liceul Tehnologic „Dimitrie Bolintineanu” din Bolintin Vale, Colegiul Tehnic „Media”, Colegiul Tehnic „Petru Rareș”, Colegiul Economic „Costin Kiriţescu”, Liceul Tehnologic „Elie Radu”, Colegiul Național „Matei Basarab”, Colegiul Naţional „Octav Onicescu”, Liceul Teoretic „Decebal”, Liceu Tehnologic „Dimitrie Gusti”, Colegiul Tehnic Energetic, Colegiul Tehnic „Mihai Bravu”, Liceul Teoretic „Nichita Stănescu” din Bucureşti. Întâlnirea dintre elevii Şcolii „Carol Davila” cu peste 150 de liceeni le-a oferit acestora din urmă prilejul de a cunoaşte aspecte ale vieţii de elev în „Carol Davila” şi perspectivele pe care școala le oferă pentru a deveni asistent medical.

Oaspeții, însoțiți de numeroși elevi ai școlii noastre, coordonați de prof. Andreea Csolti, prof. Maria Baldovinescu, prof. Nicoleta Oprea, prof. Alice Ragazan și prof. Raluca Kiyak, au participat la activitățile fiecărei calificări profesionale: „Kinetoterapeut pentru o zi”, temă propusă pentru calificarea asistent medical de balneofiziokinetoterapie și recuperare; „Laboratorul de sănătate și frumusețe”, organizat de reprezentanți ai calificării asistent medical de farmacie; „Biblioteca vie”, activitate organizată pentru calificarea asistent medical generalist. Doamna prof. Nicoleta Oprea le-a prezentat detalii despre admitere și preînscrierea în anul școlar  2017- 2018.

„Catedra de Balneofiziokinetoterapie și recuperare a desfășurat ateliere interactive cu elevii, care să-i atragă spre frumoasa profesie de asistent medical de balneofiziokinetoterapie. Alături de prof. Vasile Constantin – șef Catedra Balneofiziokinetoterapie și recuperare, prof. Simona Radu, prof. Maria Dumitrică și de elevi ai școlii – calificarea BFKT, am lucrat cu tinerii liceeni pe diferite patologii ale coloanei vertebrale și am conceput exerciții de gimnastică medicală pentru tratarea cifozei, o afecțiune frecventă în rândul copiilor și tinerilor. Liceenii s-au implicat în identificarea deformărilor coloanei vertebrale și efectuarea unor exerciții de gimnastică medicală. La finalul activității, liceenii „kinetoterapeuți” au descoperit frumusețea și dinamica acestui domeniu medical. Iar  noi, profesorii, am observat cât de dornici sunt aceștia să învețe și să profeseze în domeniul medical.” – ne-a declarat prof. Andrei Ghelț.

„Calificarea Asistent Medical de Farmacie a prezentat o activitate intitulată „Laboratorul de sănătate și frumusețe”. Elevii de liceu au intrat în atmosfera unui laborator de farmacie la invitația elevilor noștri din anul III și a cadrelor didactice prezente – prof. Roxana Constantinescu, prof. Elena Păduraru, prof. Arina Cristea – și au preparat o emulsie cosmetică.

Tinerii oaspeți au fost dornici să se implice, astfel că au luat parte la cântărirea substanțelor, amestecarea componentelor și ambalarea preparatului obținut. Toată lumea a testat și a apreciat emulsia  preparată.

Elevele Iulia Barbu și Andreea Șerban le-au împărtășit liceenilor motivele pentru care au ales calificarea asistent medical de farmacie și impresii despre viața de elev în școala noastră. Andreea le-a prezentat modul în care se desfășoară pregătirea teoretică în cadrul școlii și cea practică, începând din anul I, în cele mai mari lanțuri de farmacii din București.

Iulia a amintit și despre șansa pe care a avut-o, aceea de a fi unul dintre elevii selectați și angajați într-o farmacie încă din anul I, șansă pe care Școala Postliceală Sanitară „Carol Davila” le-o oferă elevilor săi prin parteneriatele pe care le derulează.  De asemenea,  eleva noastră a prezentat și  posibilitățile de angajare pe care le au absolvenții calificării asistent medical de farmacie după ce termină școala.

 Activitatea de la „Laboratorul de sănătate și frumusețe”  a fost apreciată de elevii participanți, care au promis că vor reveni la evenimentele următoare.” ( prof. Anca Grecu – șef Catedra Farmacie )

„Biblioteca vie”, coordonată de doamna prof. Maria Pop, a fost locul unde cărțile vorbesc, unde elevii de liceu au găsit informații de interes pentru vârsta și problemele lor. Activitatea s-a bucurat de prezența unui număr mare de utilizatori, dornici să afle informații și să împărtăşească problemele lor de viață legate de subiectele abordate de cele trei „cărți vii”: prof. Cristina Costache – „Contracepție sau avort? Planifică neprevăzutul!”, prof. Raluca Brad – „Etnobotanicele şi efectele lor. Prafuri pentru vise spulberate”, prof. Anca Mihai – „Adolescenţa și tulburările de alimentaţie. Anorexia și bulimia pot începe chiar cu prima dietă.”

Din discuțiile purtate cu elevii s-au identificat problemele reale ale adolescenților și factorii care determină sau favorizează aceste probleme.

Prof. Anca Mihai spune: „Tulburările de alimentație sunt cauzate de stres, programul școlar și climatul familial. Foarte mulți tineri au tulburări de comportament din pricina lipsei de afecțiune, comunicării deficitare în familie și traumelor emoționale (agresivitatea unui părinte, divorț, pierderi ). La toate acestea se adaugă și lipsa cunostințelor necesare pentru a gestiona toate problemele. Mulți dintre liceeni  și-au manifestat dorința de a deveni elevi ai școlii noastre în viitor și totodată au fost foarte încântați de informațiile primite, de atmosfera detașată și călduroasă cu care au fost întâmpinați de către cadrele didactice și elevii noștri.”

Prof. Cristina Costache: „Deși sursele de informare sunt multiple, tinerii,  dintr-o prea multă pudoare și ca urmare a sincopelor în educație și  în comunicarea cu un adult avizat, fie el părinte sau profesor, au descoperit cu surpriză și plăcere „cartea”, care a răspuns multitudinii de întrebări specifice vârstei. Am constatat o mare deschidere  din partea liceenilor,  iar  discuțiile  și informațiile pe care le-am oferit, cu siguranță  i-au făcut mai avizați, mai puțin expuși riscurilor în luarea unor decizii greșite.”

Prof. Raluca Brad: „Principalii consumatori de produse etnobotanice din România sunt adolescenți sau adulți tineri. S-a constatat că, în cazul acestora, degradarea fizică și psihică se instalează foarte repede, în doar trei luni de la începerea consumului. Manifestările sunt de la schimbări de comportament și merg până la deces. Liceenii cu care am interacționat mi-au relatat despre cazurile unor prieteni, colegi care se confruntă cu problema gravă a dependenței de droguri. Am rămas impresionată de toate aceste povești de viață. Tinerii au dorit să afle informații complete și au manifestat interesul de a deveni elevi ai școlii noastre, pentru a putea astfel să vină în sprijinul celor care au această problemă.”

Prof. Maria Pop: „Putem spune că activitatea organizată de Catedra de Nursing și Științe a avut un impact pozitiv pentru liceenii care i-au trecut pragul și că, pe viitor, vom continua să venim cu noi teme, ținând cont de feedback-ul obținut de la ei și de la cele trei „cărți vii”.

Școala Postliceală Sanitară „Carol Davila” își propune să organizeze lunar întâlniri cu directorii, profesorii şi elevii liceelor bucureştene şi din împrejurimi, în vederea consolidării unui parteneriat ce are ca scop oferirea de suport în orientarea şcolară şi profesională a tinerilor liceeni, sub deviza Educaţie pentru Sănătate. De asemenea, am lansat un nou concept -„Cafeneaua Liderilor din Învățământul Preuniversitar”, în cadrul căruia vor avea loc dezbateri despre învățământul românesc și  problemele cu care se confruntă, se vor lansa idei și soluții pentru o educație de calitate.

Şcoala Postliceală Sanitară „Carol Davila” este o instituţie de învăţământ preuniversitar particular acreditată, cu experienţă de 27 de ani în Educaţia pentru Sănătate, care pregătește asistenți medicali în trei calificări profesionale acreditate: asistent medical generalist, asistent medical de farmacie și asistent medical de balneofiziokinetoterapie și recuperare.

Fondată în 1990 şi condusă până în anul 2008 de către Doamna Dr. Mioara Mincu, şcoala îşi continuă acum activitatea sub patronajul Fundaţiei Umaniste „Dr. Mioara Mincu”.

Rolul evenimentelor derulate este de a aduce elevii de liceu cât mai aproape de profesia de asistent medical. „Profesia de asistent medical este cea mai căutată la nivelul Uniunii Europene, iar noi suntem cea mai bună și mai mare școală sanitară privată din țară și membră în elita instituțiilor de educație medicală de pe continent”, afirmă domnul Prof. Univ. Dr. Alexandru Ioan Mincu, președinte al Consiliului de Administrație al Școlii Postliceale Sanitare „Carol Davila.

( prof. Raluca Brad )

» Unii oameni sunt prea obosiţi ca sǎ vǎ dǎruiascǎ un ZÂMBET. Dǎruiţi-le voi unul, pentru cǎ nimeni nu are mai mare nevoie de un zâmbet decât acela care nu-l mai poate dǎrui. «

Dr. Mioara Mincu

Spune si altora despre asta, alege platforma!

Afișări articol: 190

Spune si altora despre asta, alege platforma!

Unica școală din România membră European Nuring Module din 1999

Ghidul Școlii – 2022

Portalul Mobilitatii Europene

Alte știri de interes