Școala noastră va organiza astăzi, 13 MAI 2014, workshop-ul „Asistentul Medical – de la formare la angajare”, activitate în care sunt implicați elevi de anii I, II și III și profesori de nursing, biologie și psihologie. Workshop-ul va aborda probleme actuale legate de importanţa școlilor postliceale în sistemul educațional din România și de absorbția pe piața muncii a absolvenților.
In fiecare an, pe 12 mai, se sărbătorește International Nurses Day – Ziua Internațională a Asistentului Medical. Ziua de 12 mai nu este întâmplător aleasă, ci este ziua de naștere a lui Florence Nightingale, considerată a fi precursoarea nursingului modern. Aceasta și-a dedicat întreaga viață restructurării asistenței medicale acordată pacienților, într-o vreme în care medicina era departe de ceea ce este in zilele noastre.
De atunci și până în prezent activitatea asistenților medicali s-a schimbat foarte mult. Asistentul medical a devenit cel mai important colaborator al medicului, persoana de legătură cu pacientul. De aceea, pregătirea asistenților este din ce în ce mai complexă. Este evidentă în contextul actual importanța pregătirii medicale a asistenților, nevoia de cunoștințe pentru a acționa cât mai profesionist posibil.
Dezbaterile ce au avut loc în cadrul Work shop-ului desfășurat la SPSCD au avut ca scop evidențierea rolului școlii sanitare în pregătirea viitorilor asistenți medicali. Grupele de lucru au fost formate atât din profesori de diverse specialități, cât și din elevi. Discuțiile au fost constructive și, ceea este mai important, s-au regăsit idei comune în ambele echipe.
Dacă ar fi să sintetizez în 3 cuvinte dezbaterile ce au avut loc, aș spune: VOCAȚIE, VOLUNTARIAT și VIITOR. Cu toții suntem de acord că o bună pregătire se bazează pe dragostea pentru profesie și pentru oameni, responsabilitate, pe o conduită morală desăvârșită, disponibilitate, empatie, spirit de echipă, o bună comunicare, pe dezvoltarea abilităților practice prin cât mai multe ore de instruire practică, prin activități de voluntariat și evident printr-o pregătire teoretică temeinică. De fapt, un asistent medical trebuie să se perfecționeze, să se dezvolte, să învețe pe tot parcursul vieții sale profesionale.
Prof. nursing Rodica Mușat: „Disciplinele predate în Școala Sanitară contribuie la modelarea comportamentului și formarea unei atitudini corespunzătoare în profesie, a unei conștiințe morale, conduc la dezvoltarea abilităților și crearea unei percepții despre om in totalitatea sa. Procesul de formare trebuie să fie adaptat noilor strategii de dezvoltare ale sistemului de sănătate ale sec. XXI. Educarea și formarea multiculturală și multidisciplinară, exersarea abilităților în diferite contexte socio-medicale trebuie să constituie prioritățile formării viitorilor asistenți medicali.”
SPSCD își propune ca pe viitor să existe periodic întâlniri între elevi și profesori sub forma unor work shop-uri sau simple dezbateri. O comunicare bună și un schimb permanent de opinii între profesori și elevi nu pot conduce decât la succes în procesul de formare al viitorilor asistenți.
prof. nursing Raluca Brad’