În centrul oricărui sistem medical orientat spre calitate, trebuie să stea siguranţa pacientului.

În 2004 a fost înfiinţată „Alianţa Internaţională pentru Siguranţa Pacientului” inişiată de OMS – Organizaţia Mondială a Sănătăţii.

OMS are ca obiectiv prioritar (pe plan internaţional) stabilirea soluţiilor optime de tratament medical şi o clasificare a greşelilor din sistemul medical, greşeli care afectează siguranţa pacientului.

Să înţelegem şi să învaţăm din erori.

Studiile Harvard arată că:

–          4% din pacienţi au o anumita suferinţă în spital cauzată de o eroare

–          70% din pacienţi dobândesc boli suplimentare

–          14% din incidente conduc la moarte

Strategia pentru ridicarea calităţii siguranţei pacientului include:

–          prevenirea erorilor

–          modalităţi de a le face vizibile

–          eliminarea efectelor atunci cănd se întămplă

–          creşterea calităţii presupune anticiparea greşelilor, identificarea factorilor care ne ajută să le descoperim.

Prof. Olaru Eugenia

Spune si altora despre asta, alege platforma!

Afișări articol: 134

Spune si altora despre asta, alege platforma!

Unica școală din România membră European Nuring Module din 1999

Ghidul Școlii – 2022

Portalul Mobilitatii Europene

Alte știri de interes