Alessia Stănescu, clasa II C – AMG, eleva școlii noastre, participă în perioada 03 – 14 martie 2025 la schimbul de experiență European Nursing Module (ENM) desfășurat la University of Applied Science Leiden, Olanda.
Iată o parte din impresiile transmise după prima săptămână:
Astăzi am mers spre școală împreună cu Diana, doamna care m-a primit la ea acasă. Drumul a fost plăcut, iar emoțiile începerii acestei noi experiențe erau tot mai mari.
Ajunși la școală, ni s-a făcut o scurtă prezentare despre instituție, despre Olanda și, mai exact, despre orașul Leiden. Am aflat detalii interesante despre sistemul de învățământ și despre modul în care se desfășoară cursurile aici.
Am vizitat și sala de practică destinată studenților din primul an. Acolo am făcut cunoștință cu Susie, o păpușă extrem de realistă, folosită în simulările medicale. Susie poate respira, îi bate inima și chiar poate clipi. De obicei, studenții joacă diferite roluri: unul este medic, altul asistent, altul un prieten al pacientului, iar profesorii, care controlează păpușa, îi pot modifica semnele vitale pentru a testa reacțiile viitorilor specialiști. Practic, prin acest joc de rol, învață cum să acționeze în situații reale.
După prezentare, am ieșit la o plimbare prin Leiden. Am descoperit un spital situat chiar lângă școală, unde diferite secții sunt conectate între ele prin tuburi speciale de trecere, facilitând astfel transportul pacienților și al echipamentelor medicale.
Am trecut și pe la stația de metrou pe care o vom folosi frecvent, iar mai târziu am ajuns pe cea mai lungă stradă cu magazine din Olanda, un loc perfect pentru cumpărături și plimbări.
În final, am vizitat cel mai vechi și istoric punct al orașului Leiden, locul unde a început totul. A fost o zi plină de descoperiri și experiențe noi; abia aștept să aflu mai multe despre acest oraș și despre viața de aici!
Experiență clinică la Pediatrie
Astăzi am fost la clinică împreună cu asistenta responsabilă de copiii cu vârste între 0 și 4 ani. Am aflat că pacienții sunt împărțiți pe categorii de vârstă: 0-4 ani, 5-9 ani, 10-14 ani și 15-18 ani, această organizare fiind adaptată în funcție de nevoile fiecărei grupe.
Un aspect interesant pe care l-am observat este că, începând de la vârsta de 14 ani, asistentele încep să discute cu adolescenții despre subiecte sensibile, precum consumul de droguri, alcool, fumatul și depresia. Scopul acestor conversații este de a-i informa și de a-i ajuta să ia decizii sănătoase pentru viitor.
În zona destinată asistenților sunt notate informațiile despre pacienți și persoanele care îi îngrijesc. Astăzi, am fost trecută pe unitatea 1, iar împreună cu asistenta am mers la farmacie pentru a căuta medicația necesară pacienților nou internați.
În jurul prânzului, a sosit un pacient nou, iar noi am pregătit tava cu toate materialele necesare pentru recoltare și montarea unei branule. De asemenea, un alt pacient, care fusese internat pe secția de ATI – cardiologie, a fost transferat la noi pe secție pentru recuperare.
Această zi mi-a oferit oportunitatea de a observa îndeaproape activitatea medicală și de a înțelege mai bine procesul de îngrijire a pacienților pediatrici.
prof. Raluca Brad