DSC03215La finalul acestei săptămâni se încheie schimbul de experienţă organizat de Şcoala Postliceală Sanitară „Carol Davila” în parteneriat cu Fundaţia Amiedu din Finlanda, în cadrul unui proiect finanţat prin programul sectorial „Leonardo da Vinci”. Şcoala noastră a organizat un stagiu de pregătire clinică în perioada 4 Februarie – 8 Martie a.c., pentru două studente finlandeze care studiază nursingul: Ching Lam de la Hyria Education from Hyvinkaa şi Irene de Silva, de la Amiedu.  

În cele 5 saptamâni ale stagiului de pregătire clinică studentele finlandeze au participat la un program de lucru foarte încărcat, care a cuprins vizite la Spitalul de Psihiatrie Alexandru Obregia, la Clinica Biomedica, la camine de bătrani, la azilul de bătrani „Sfântul Nectarie” si caminul de bătrâni din Străuleşti, la Spitalul Colentina, Elias, Colţea şi Spitalul de Urgenţă pentru Copii Grigore Alexandrescu.
La finalul acestor 5 săptămâni maraton, studentele finlandeze ne mărturisesc că au avut foarte multe de învăţat de la noi. De asemenea, doamna prof. Larisa Bănică le mulţumeşte tuturor elevilor  şcolii noastre care au dat dovadă de dorinţă de implicare, răspunzând prompt la apelul diriginţilor de a le insoţi pe studente în parcurgerea stagiului.
Pe lângă multă muncă, fetele au avut parte şi de zile speciale alături de profesorii şi elevii scolii, participând la mai multe prezentări de produse şi aparatură medicală şi activităţi extraşcolare precum şi Atelierul de Mărţisoare din 26-27.02. Au creat alături de colegii lor mărţişoare handmade pe care ulterior le-au oferit doamnelor şi domnişoarelor din Spitalul Colentina.
Vă invităm joi, 07 Martie 2013, ora 13.00 în Sala de Festivităţi a şcolii, pentru a participa la întâlnirea de rămas bun, în care cele două studente finlandeze ne vor oferi un feedback obiectiv al acestor 5 săptămâni petrecute în şcoala noastră.

 

IRENE de SILVA: Diferenţe între spitalele din Finlanda şi România 

 

Observ că aveţi destule cunoştinţe pentru a practica profesia de asistent medical, dar nu aveţi instrumente, aparatură suficientă. Principala diferenţă între sistemul finlandez şi cel românesc vine din nivelul investiţiilor care se fac. 

Am remarcat un lucru aici, că în spitale nu ai intimitate. Nu stiu daca este cel mai important lucru când eşti într-o situaţie de viaţă şi de moarte, dar eu simt că e totuşi important pentru pacienţi. 

În practică îmi place să mă implic în muncă, nu doar să observ, pentru că altfel simt că nu pot să învăţ dacă nu încerc să fac eu însumi anumite proceduri. În Finlanda noi ne implicăm efectiv când facem practică în centrele de bătrâni. Este greu, dar învăţăm foarte mult, iar după ce absolvim putem începe munca de practicieni. 

Am mai observat că aici, în spitalele româneşti, nu se acordă o atenţie atât de mare dezinfectării ca la noi. Acesta este cel mai important lucru de învăţat, pentru a se impiedica transmiterea bacteriilor la pacienti de pe propriile mâini. 

O altă diferenţă între cele două şcoli este că studenţii voştri practică voluntariatul în spitale la scara largă, pe când la noi lucrul acesta nu se întâmplă. Ideea este foarte bună, dar nu ştiu dacă la noi se poate aplica, de exemplu, la serviciul de ambulanţă.  Noi avem voluntari în îngrijirea bătrânilor, dar ei nu sunt abilitaţi să facă prea multe lucruri. Poate doar să le citeasca câte ceva bătrânilor sau să-i ducă la plimbare.
As vrea să veniţi şi voi în Finlanda pentru a vedea cu ochii voştri care sunt diferenţele.

Asa cum am spus mai devreme, nu am multă experienţă de lucru în spital, dar aici în România am văzut multe lucruri, foarte interesante care m-au făcut să mă gândesc cum viaţa omului se poate schimba într-o clipă.

Studenţii şcolii voastre au fost foarte atenţi cu noi şi ne-au oferit momente plăcute, nu doar în spital ci şi în restul timpului: am mers la muzee şi la cumpărături, precum şi la plimbare în parc. Le multumesc tuturor si sper ca ne vom revedea din nou, oricând veţi veni în Finlanda. 

 Cu bine, 
Irene de Silva 

Descarca mai jos prezentarea

 

 

Ching Lam: „Mă voi întoarce acasă cu un bagaj de cunoştinţe foarte bogat”

 

 

Încântată de experienţa bogată pe care a trăit-o timp de 5 săptămâni în cadrul schimbului organizat de şcoala noastră în spitalele şi clinicile partenere, studenta finlandeză Ching Lam a susţinut joia trecută o prezentare a şcolii din care provine, precum şi a sistemului de învăţământ finlandez. Întâlnirea cu toţi elevii şcolii noastre care le-au însoţit pe ea şi pe Irene de Silva în spitalele bucureştene pe tot parcursul schimbului de experienţă a fost emoţionantă şi a răspuns cu mare deschidere tuturor întrebărilor care i-au fost adresate. 

La varsta de 18 ani Ching este încă studentă la liceu, dar în acelaşi timp şi la şcoala vocaţională Hyria Education din regiunea Hyvinkaa unde se pregăteşte pentru a deveni asistent medical practician pentru acordare de îngrijire bolnavilor şi bătrânilor la domiciliu. „Am ales să mă pregătesc pentru această profesie pentru că îmi plac provocările pe care mi le oferă. În plus, e destul de uşor să-ţi găseşti un loc de muncă. Nu neapărat salariul este cea mai importantă motivaţie pentru care am ales să devin asistent medical, pentru că circa 2000 Euro/luna nu reprezintă un venit prea mare în comparaţie cu valoarea costurilor de viaţă în Finlanda, ci pentru că îmi place să îngrijesc oamenii şi tot timpul am ceva nou de învăţat în această profesie”. 

Ce ţi-a plăcut în România?

A fost o experienţă foarte bogată, am mers în multe spitale, în secţii diferite, unde am văzut multe cazuri, la care în Finlanda nu am avut acces până acum. De asemenea, m-am bucurat să-mi fac atat de mulţi prieteni dintre elevii şcolii voastre, cu care am petrecut timpul în spital dar şi timpul liber. Consider că mă voi întoarce acasă cu un bagaj de cunoştinţe foarte bogat. 

Ce nu ţi-a plăcut?

Am constatat ca la noi se acordă o mult mai mare atenţie dezinfectării  mâinilor înainte de a intra în contact cu pacientul. E un lucru important, consider eu. Şi un alt lucru care m-a frapat este lipsa de intimitate a pacienţilor. În azilele noastre de bătrâni fiecare peroană este găzduită în rezerva sa, pe când aici, în România am văzut că sunt mai mulţi pacienţi într-un salon, iar asistentul medical poate intra în orice moment şi să-i surprindă în momente stânjenitoare. 

Ai vrea să lucrezi în România?

„A fost o experienţă interesantă pentru mine, dar nu aş vrea să lucrez aici”, a spus Ching, explicând că deşi îi admiră pe medicii şi asistenţii medicali din România, a constatat că au foarte mulţi pacienţi în responsabilitate şi de multe ori nu beneficiază de echipamentele necesare. „În primul rând numărul mare de pacienţi, orele de program, dar şi operaţiunile pe care le îndeplineşte aici un asistent medical sunt mai multe decât la noi. În Finlanda sunt două categorii distincte de asistenţi medicali: „practical nurses” – care au studii la nivel de colegiu (şcoală vocaţională) şi „license nurses” – cu studii universitare. Există între aceştia o diferenţă atât în ce priveşte nivelul de cunoştinţe şi atribuţiile (cei licenţiaţi pot face injecţii, transfuzii, se pot implica în activitaţi de management), dar şi de salariu (circa 2500 Euro/luna). 

Click aici pentru a deschide prezentarea studentei Ching Lam 

Sistemul de educaţie din Finlanda este declarat cel mai bun sistem de educaţie din lume. Învăţământul este  gratuit de la vârsta preşcolară şi până la universitate. Se presupune că succesul finlandez se datorează îmbinării a trei elemente: familia, şcoala şi resursele socio-culturale. ̋Sistemul educaţional nu este elitist şi nu urmăreşte producerea de genii, ci atingerea unui nivel general mediu cât mai înalt ˝ (sursa : http://www.corporeanima.ro/secretul-finlandezilor-sistemul-de-invatamant-finlandez/ ) .

Finland’s education system  has consistently ranked  among the best in the world.
http://www.2mminutes.com/films/finland-phenomenon.as

Descaraca mai jos prezentarea

{gallery}amiedu_finlanda{/gallery}

Amiedu_in_English_102012.ppsx.txt
Opiskelijoiden_Hyria_-paketti_29_11_2012_1.ppsx.txt

Spune si altora despre asta, alege platforma!

Afișări articol: 81

Spune si altora despre asta, alege platforma!

Unica școală din România membră European Nuring Module din 1999

Ghidul Școlii – 2022

Portalul Mobilitatii Europene

Alte știri de interes