În data de 9 iunie, școala noastră, prin Biroul de Consiliere, Promovare și Plasare, a demarat programul “Porți deschise către profesie”. Evenimentul de joi a fost organizat pe durata a două sesiuni, corespunzătoare celor 2 programe de studiu (dimineața și după-amiază) și s-a adresat elevilor din anul III, calificarea AMG.
La debutul acestui program, ne-am bucurat de colaborarea cu reprezentanții Rețelei de Servicii Private de Sănătate “Regina Maria”: domnișoara Andreea Nistor – Business Development Specialist și doamna Daniela Dunca – Asistent Șef și formator în cadrul Regina Maria.
Programul a fost încurajat ca urmare a atitudinii manifestate de către cele 10 eleve din anul III, în timpul stagiului clinic desfășurat în cadrul Regina Maria. Atât Alexandra Bălescu, cât și Cătălina au împărtășit feedback-ul lor colegilor prezenți la eveniment, cu privire la experiența din cadrul clinicii Regina Maria, numind-o “un spațiu familial”, cu accent pe profesionalism și dedicare.
În prezentare, reprezentanții Regina Maria au descris programul de intership oferit asistenților medicali. Prin acest program, cei dornici să muncească în acest sistem privat, pot beneficia, timp de 4 luni, de suport informațional și de instruire practică intensivă, sub supervizarea unei asistente medical senioare (în 3 spitale din București), 100 de ore de practică în cadrul centrului de training Regina Maria și 400 de ore de lucru cu pacienții Regina Maria.
La final, absolvenții Școlii Postliceale Sanitare CAROL DAVILA care dovedesc determinare vor putea lucra într-o secție medicală din spitalele sau clinicile Regina Maria, cu posibilitate de a-și alege secția.
În cadrul acestei perioade de formare, respectiv de supraspecializare într-un domeniu de nursing, absolvenții noștri pot avea acces, prin rotație, pe mai multe secții medicale diferite, beneficiind de un program de mentorat 1 la 1, cu o asistentă cu experiență.
În acest context, reprezentanții Regina Maria au clarificat perioada de demarare a procesului de recrutare, dar și beneficiile acestui intership:
- Până pe 15 august 2016, depunere CV-uri candidați;
- 9 septembrie, interviuri telefonice și face-to-face;
- 5-9 septembrie, vizitarea locațiilor Regina Maria;
- 15 septembrie, oferta condițională de angajare și semnare contracte;
- 1 octombrie, debut intership.
După procesul de înscriere în program și de recrutare, aplicanții pot fi declarați angajați, în baza unui contract de muncă, pentru o perioada nedeterminată, perioada în care vor fi plătiți. Sistemul de salarizare este aliniat pieței din domeniul sanitar.
Întreagă perioadă a programului de intership va fi dedicat specializării (în acest sens, există 6 opțiuni: Urgență/ Anestezie și Terapie intensivă, Neonatologie/ Pediatrie, Chirurgie adulți/ Ginecologie/ Obstretică, Pediatrie/ Chirurgie Pediatrică, Medicină Internă/ Gastro) Oncologie/ Ambulator, Bloc operator/ Sterilizare).
În perioada de training, veți avea acces la dotările materiale ale centrului: simulatoare, truse, paduri, aparate și manechine speciale pentru exersarea manualității și echipamente medicale.
Perioadă de formare se va finaliza cu o evaluare (o probă practică prin care se vor solicita o serie de demonstrații și iterații cuantificabile, urmată de manevre pe pacient, sub urmărirea unei asistente).
În continuare, reprezentanții Regina Maria au enumerat câteva condiții alede eligibilitate ale candidaților pentru programul de intership:
- Absolvenții cu drept de liberă practică (doar absolvenții Promoțiilor 2010-2016);
- Pasiunea și motivația pentru domeniul medical;
- Dorința constantă de dezvoltare profesională.
Pentru mai multe informații cu privire la program/ trimitere CV-uri și scrisori de intenție vă puteți adresa domnișoarei Andreea Nistor, la adresa: andreea.nistor@reginamaria.ro.
Interesul crescut al elevilor din anul terminal a fost evident atât prin numărul mare de elevi de anul III participanți în cadrul celor două sesiuni, cât și prin discuțiile extinse și numeroasele întrebări. Școala noastră susține viitorii absolvenți prin programe variate care le asigură acces către locuri de muncă.
Responsabil Comisie,
Prof. Adriana Păunescu