Corina Costescu (clasa II C – AMG) a participat, pentru două săptămâni, la schimbul European Nursing Module desfășurat la University of Brighton, Marea Britanie.
Acesta este Jurnalul său de călătorie:
„Săptămâna I
Am ajuns în Brighton sâmbăta seara. Am zburat direct de la București la aeroportul Gatwick. De acolo am luat trenul și apoi un autobuz pentru a ajunge la locul meu de cazare. De unde sunt cazată până la Royal Sussex County Hospital (Brighton Hospital) fac 30 minute cu autobuzul.
Am fost întâmpinate de Paula, care este din partea Universității din Brighton. Sunt în grup cu încă 3 eleve din Elveția. În spital, turul ni l-a făcut Anita, care este responsabilă pe partea de educație.
Am parcurs unitățile/secțiile de Primire Urgențe, Cardiologie, Neurologie, Chirurgie Vasculară, Terapie Intensivă. Eu voi merge la stagiul clinic pe Cardiologie și Terapie Intensivă.
După turul prin spital, am rămas pentru discuții cu Paula cu privire la generalități despre U.K., Brighton, sistemul medical etc.
De mâine începem practica!
Concluzia după prima zi: spitalele din București sunt la fel de bine organizate (poate chiar mai bine pe alocuri), regulile de curățenie….poate părea ciudat, dar sunt mai bine respectate la noi (menționez că acest tur prin secții l-am făcut cu hainele de afară, fără uniforme). Asistentele vin de afară/acasă îmbrăcate cu uniforma din cauza lipsei vestiarelor; doctorii oferă consultații în spital cu hainele de acasă, nu au uniformă.
Miercuri și joi le-am petrecut pe secția ATI (Intensive Care Unit). Am fost primită foarte bine, aveam deja stabilită asistenta cu care voi petrece ziua. Am avut 2 asistente din Spania.
Ce am remarcat:
1. Este foarte curat și organizat.
2. Foarte puține hârtii, aproape toate evidențele se țin pe calculator.
3. O asistentă are în grijă un singur pacient.
4. Se lucrează în ture de câte 12,5 ore câte 3 zile pe săptămână.
5. Se acordă mare importanță comunucarii cu pacientul, chiar dacă e intubat.
6. Grijă excelentă pentru prevenirea escarelor. Este o echipă specială de asistente; acestea vin să monitorizeze atent pacientul. Notă: Am avut în observație în aceste 2 zile un pacient, internat de 20 zile în spital, care avea tegumentele integre.
Vineri am fost cu Paula la un Communiy Center și în vizită prin oraș.
Săptămâna a II-a
În ultima săptămână, până miercuri inclusiv, am fost pe Cardiologie (Cardiac Care Unit).
Am fost primită foarte bine și mi s-a oferit oportunitatea de a merge într-o sala de intervenții (Cath Lab), unde am asistat la o angiogramă cu plasare de stent și la o TAVI (transcatheter aortic valve replacement).
În fiecare zi m-a însoțit câte un asistent (nurse in charge) cu care am stat și care mi-a explicat anumite proceduri sau cum sunt organizați.
Sunt foarte bine dotați și organizați; de câteva ori pe zi se strâng și fac un mini raport referitor la volumul de muncă și ce au de făcut ca să fie eficienți.
Vin echipe speciale de asistenți care se ocupă de recuperarea după infarct, prevenirea și dieta în diabet, escarele de decubit, suportul psihologic, acestea sunt doar ce am văzut eu.
Joi am mers la Universitatea din Brighton, unde am vizitat etajul unde elevii învață pe manechine. De asemenea, sunt foarte bine organizați și centrați pe partea practică. Manechinele sunt foarte utile, având în vedere că sunt interactive. Înainte de fiecare stagiu clinic, elevii au ore în care exersează pe aceste manechine. Impresionant cât de reale sunt! Prețul uni manechin interactiv este de aproximativ 20,000 lire, iar altul (portretizat în femeie) costă aproximativ 50,000 lire.
Elevii care sunt în practică în spitale au un grad de independență foarte ridicat, au pacienți îngrijă, fac plan de tratament….dar, evident, totul are loc sub supraveghere.
Vineri am avut o scurtă întâlnire cu Paula, unde am emis concluzii și ne-a înmânat diplomele.
Toată această experiență a fost una foarte bună și o recomand! Mulțumesc! Toate cele bune! Corina”
prof. Raluca Brad