Cei 32 de elevi ai Şcolii Postliceale Sanitare „Carol Davila”, admiși în urma concursului de selecție pentru proiectul Erasmus+ 20151RO01KA102014460  – Professional training for a career in the European Healthcare System, finanţat din fondurile Uniunii Europene prin Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (ANPCDEFP), ne-au transmis gândurile lor înainte de plecarea în Grecia, respectiv Germania.

Au pornit la drum cu entuziasm, nerăbdare, încredere, dornici să descopere oameni noi, tradiții, sisteme de sănătate…

Așadar, să înceapă povestea Erasmus – mai 2017!

 

De ce Erasmus? Pentru că este o posibilitate de a privi lumea cu alţi ochi, de a simţi şi de a descoperi noi emoţii. Bursele Erasmus sunt printre cele mai cunoscute la nivel mondial. Mă bucur foarte mult pentru că Școala Postliceală „Carol Davila” mi-a oferit această șansă. În general, nu îmi place să îmi construiesc aşteptări ca să nu risc să fiu dezamăgită. Las lucrurile să meargă de la sine şi la final satisfacţia e mai mare. Singura mea aşteptare este şi motivul pentru care am decis să plec: experimentarea unui nou stil de învățare și socializare.

Post-scriptum: „În tinereţe învăţăm; odată cu vârsta înţelegem. ” (Marie von Ebner-Eschenbach)

Simona IORDĂNESCU (anul III H – AMG, participant în Proiectul Erasmus+2015-1-RO01-KA102-014460, fluxul III Germania)

 

Sunt foarte încântată pentru că am ocazia să particip la acest program și urmează să plec în Grecia cu restul colegilor implicaţi. Sunt nerăbdătoare să văd diferențele dintre sistemul sanitar din România și cel din Grecia, să interacţionăm cu altă cultură într-un mediu străin nouă. Este o experiență de care merită să ne bucurăm și o șansă unică oferită de școala noastră. Sunt foarte curioasă să văd cum se va desfășura totul.

Maria Alexandra SANDU (anul III D – AMG, participant în Proiectul Erasmus+2015-1-RO01-KA102-014460, fluxul IV Grecia)

 

Ce aşteptări am de la Proiectul Erasmus…

O întrebare cu o mulţime de răspunsuri… încerc să tratez problema la modul reflexiv, după cum este şi enunţul din titlu. Aş începe cu nerăbdarea şi curiozitatea unui prunc care-l aşteaptă pe Moş Crăciun, cu starea cuiva care a primit un cadou şi abia aşteaptă să deschidă pachetul, cu atenţia pentru detalii a celui care descoperă o lume nouă.

Strict legat de profesia pe care mi-am ales-o, este evidentă dorinţa unui viitor asistent medical de-a avea un element de comparaţie. Am auzit multe poveşti despre Germania şi locuitorii ei: o ţară dezvoltată, motorul economic al Europei, rigoare, disciplină. N-am depăşit niciodată graniţele României, și atunci, cu atât mai interesantă mi se pare experienţa. Vreau să văd ce înseamnă „normal”, „normalitate”.

Am văzut „acasă” situaţii demne de scenarii de film: medici şi asistenți eroi, făcând tot ce se poate pentru sănătatea bolnavului, operaţii în condiţii de front, oameni obosiţi de prea multă muncă, singura satisfacţie fiind lucrul bine şi la timp făcut. Aș vrea să înțeleg de ce unii pot şi alţii nu. Vreau să văd ce au diferit oamenii aceia faţă de noi, care-i diferenţa dintre funcţional şi legat cu sârmă, cum arată un mecanism care funționeaza cu agregatele unse la timp.

Elena BUȘILĂ (anul II H – AMG, participant în Proiectul Erasmus+2015-1-RO01-KA102-014460, fluxul III Germania)

 

Proiectul ERASMUS – încurajarea de care aveam nevoie!

Când m-am înscris la această școală, mi-am dorit să pot experimenta mai mult decât o făcusem până atunci. Acum voi pleca în Germania și mă bucur foarte mult pentru că am aceasta oportunitate. După absolvire, doresc să lucrez în această țară. Am astfel posibilitatea să cercetez locul, să „măsor” pulsul sistemului de sănătate german, să pășesc pe teritoriul culturii germane. Sunt gata să fac față provocărilor de tot felul și știu că voi avea alături colegi și profesori cu care voi forma o  echipă în orice situație.

Ana-Maria Iuliana IANCU( anul II C – AMG, participant în Proiectul Erasmus+2015-1-RO01-KA102-014460, fluxul III Germania)

 

Programele internaționale de mobilități sunt cele care ne oferă experiențe care ajută la dezvoltarea personalității noastre.

Am mari așteptări! Sper să îmi dezvolt cunoștințele legate de îngrijirea pacienților și tehnicile de nursing și să dobândesc mai multă încredere în sine. Pe de altă parte, atunci când mă voi întoarce acasă, cred că voi avea multe informații despre Grecia și oamenii de acolo. Prin urmare, voi putea să le povestesc și altor colegi care doresc să experimenteze oportunitățile programului Erasmus.

De altfel, este o foarte mare șansă faptul că pot studia împreună cu colegii mei, că pot efectua practica într-un sistem de sănătate diferit. Cred că voi avea parte de o perioadă excelentă. Voi încerca să mă bucur de tot ceea ce mi se întâmplă.

Bianca DEACONESCU, (anul II D – AMG – participant în Proiectul Erasmus+2015-1-RO01-KA102-014460, fluxul IV Grecia)

 

Programul Erasmus reprezintă o experiență, oportunitatea de a afla lucruri noi despre diferite culturi, de a cunoaște oameni noi și de a lega noi relații de prietenie. Odată cu participarea mea în acest program, am mari așteptări. Sunt sigură că o să mă întorc cu un bagaj mare de cunoștințe care mă vor ajuta în cariera mea. În cele 3 săptămâni, voi acumula amintiri, trăiri care sigur vor rămâne pentru totdeauna în inima mea.

Andra PANAIT (anul II F – AMG – participant în Proiectul Erasmus+2015-1-RO01-KA102-014460, fluxul IV Grecia)

 

Sunt nerăbdătoare să plec în acest schimb de experiență, în cadrul proiectului Erasmus+. Așteptările mele sunt realiste. În general, sunt o persoană optimistă, adaptabilă, nu mă gândesc la aspecte negative care se pot ivi. Mi-am dorit tare mult să particip la acest proiect și să cunosc mai multe despre sistemul de sănătate din Germania, condițiile de lucru și tot ce ține de profesia de asistent medical. După experiența de 3 săptămâni, îmi doresc să vin cu experiențe frumoase rezultate în urma interacțiunii cu oamenii de acolo și, de ce nu, cu posibilitatea de a putea dezvolta o carieră acolo, după finalizarea studiilor. Este o oportunitate pe care școala ne-o ofera și vreau să multumesc pe acestă cale!

Mariana MIRCEA (anul IIP – AMG, participant în Proiectul Erasmus+2015-1-RO01-KA102-014460, fluxul III Germania)

prof. Raluca Brad

Spune si altora despre asta, alege platforma!

Afișări articol: 409

Spune si altora despre asta, alege platforma!

Unica școală din România membră European Nuring Module din 1999

Ghidul Școlii – 2022

Portalul Mobilitatii Europene

Alte știri de interes