Pentru unii este mai greu să se exprime să intervină critic la adresa unei persoane cu care are o legătură apropiată!? Se merge până la a accepta un „comportament deviant”. Ruşinea ca şi credinţa au conotaţii diferite la aceste persoane. Etica are o relevanţă personală.

Exemplu: este acceptabil comportamentul nonconformist la un cadru didactic? Clipuri pe internet cu „dansatoare din ombilic” la catedra (profesor de informatica in timpul studenţiei – gazeta Şcoală – Educaţie). Aici apar două aspecte sau două categorii de părinţi, adulţi cu opinii pro şi contra. Unii părinţi cer profesori model pentru copiii lor atât in comportament, vestimentaţie, vocabular, cât şi în cunoştinţele profesionale şi de viaţă. Din această categorie sunt mulţi, puţini? Din a doua categorie fac parte cei care inţeleg libertatea, democratia şi evoluţia în: drepturi fără obligaţii; involuţia „cosmetizată” în evoluţie cu profesori „animatori”.

Ar fi interesant de făcut un studiu pe această temă. Câţi elevi şi părinţi dintr-o şcoala preferă profesori din I şi a II-a categorie? Ne-ar fi şi nouă ca şcoală cu pregătire de bază profil sanitar, mai uşor să facem o selecţie pentru admiterea în anul I.

Poate după aceste criterii să fie alcătuite colective de elevi şi profesori. Oare cum ar funcţiona aceste clase şi colective didactice cu această „omogenitate” de idei şi concepţii? Ce ar ieşi din confruntarea celor două „colective”?

În ce colectiv va fi îndrumat copilul de 9 ani (din Brăila) cu IQ136 (corespunzător unui student eminent)? Ce dispute vor fi între părinţii ce vor face parte din Consiliul de Administraţie al şcolii_

Sunt întrebări retorice la care răspunsul îl va da Viitorul!!

Prof. Olaru Eugenia

Spune si altora despre asta, alege platforma!

Afișări articol: 103

Spune si altora despre asta, alege platforma!

Unica școală din România membră European Nuring Module din 1999

Ghidul Școlii – 2022

Portalul Mobilitatii Europene

Alte știri de interes