Ca de fiecare dată, Școala Altfel prilejuiește un anumit context de învățare, în cadrul căruia elevii și profesorul coordonator devin o echipă coezivă. A învăța altfel, presupune a depăși rutina unui program obișnuit, prin antrenarea resurselor creative și a spiritului de întrajutorare.
Pornind de la aceste repere, mi-am propus să asigur atmosfera potrivită pentru o situație de învățare a unor informații care să dea sens dorinței de a oferi ajutorul unei persoane aflate în pericol. Și cum nu aș fi reușit singură, am ales echipa: Gema Vlad și Alexandra Dumitru (eleve în anul III AMG), Marinela Niculaie, Liliana Leancă, Ștefania Ioniță, Marina Nerșidan și Elena Șerban (eleve în anul I AMG).
Întrucât socializarea anticipatorie inspiră încă de la fragede vârste alegerea unei profesii, am răspuns provocării lansate de către doamna învățătoare Maftei Mihaela, de a prezenta o serie de tehnici de acordare a primului ajutor și elevilor săi de clasa a III-a.
Așadar, micuții școlari au avut ocazia să asimileze și să exerseze, modalități de intervenție în caz de arsuri și înțepături, poziția laterală de siguranță, resuscitarea și metoda Heimlich, asistați de către elevele de anul III.
Încurajați fiind de posibilitatea de a oferi primul ajutor indiferent de vârstă sau de forța fizică, micuții școlari au ales, rând pe rând, să joace rolul de asistent medical, timp de 2 ore, refuzând pauza.
Astfel, mai presus de stângăcia inerentă oricărui început, a contat entuziasmul, implicarea și dorința de a învăța să știe să poată să ajute.
prof. Adriana Păunescu