Clubul Absolvenţilor Şcolii Postliceale Sanitare „Carol Davila” a organizat joi, 26 iunie a.c. o reuşită activitate în scopul sprijinirii elevilor absolvenţi ai şcolii noastre în procesul de integrare în câmpul muncii. Elevii anului III, calificarea Asistent Medical Generalist, au avut ocazia să le întâlnească şi să pună întrebări doamnei Carmen Doina Mazilu – Preşedinte O.A.M.G.M.A.M.R Filiala Bucureşti şi doamnei Mădălina Manolache – HR Bussines Partner în cadrul Sistemului de sănătate MEDLIFE – cel mai important furnizor de servicii medicale private din România. Coordonator al acestei activităţi a fost prof. Adriana Păunescu, Responsabil al Biroului de orientare, promovare și plasare al absolvenţilor Şcolii Postliceale Sanitare „Carol Davila”. A fost prezent la eveniment domnul prof. univ.dr. Alexandru Ioan Mincu, Preşedinte Director General al şcolii şi iniţiatorul Clubului Absolvenţilor.
La baza înfiinţării acestui Club al Absolvenţilor stau nevoile reale, actuale ale elevilor din anul terminal, prezentate de doamna Gina Tulache, Şef al Catedrei de Nursing, iar necesitatea încheirii unor parteneriate cu instituţii medicale de stat sau private, cu companii de recrutare în vederea creşterii angajabilităţii absolvenţilor a fost subliniată de doamna prof. Daniela Stoian, Director Adjunct Dezvoltare Instituţională.
Prof. Adriana Păunescu, Responsabil al Biroului de orientare, promovare și plasare al absolvenţilor Şcolii Postliceale Sanitare „Carol Davila”.
„Ne propunem ca în cadrul acestei întâlniri să identificăm reperele în obţinerea avizului de liberă practică, să evidenţiem nevoile actuale ale absolvenţilor şcolii noastre şi să prezentăm cerinţele concrete ale ofertelor de muncă din piaţă, în urma parteneriatelor cu firme de recrutare de personal medical”, a spus în deschidere prof. Adriana Păunescu, coordonator al acestui prim eveniment al Clubului Absolvenţilor.
Doamna Adriana Păunescu a prezentat cu această ocazie beneficiile membrilor Clubului Absolvenţilor, acestea fiind: participarea la evenimente/reuniuni tematice, oportunităţi de afirmare/împărtăşire a experienţei profesionale, acces la activităţile de promovare a ofertelor de muncă, intermedierea relaţiei angajator-angajat, informarea cu privire la sistemele de sănătate ale ţărilor U.E., sprijin pentru inserţia pe piaţa muncii în domeniul sanitar precum şi consiliere şi recrutare, toate acestea în scopul creşterii angajabilităţii absolvenţilor şcolii noastre.
„Vă invităm să continuaţi să fiţi alături de şcoala noastră, să aderaţi la acest club, accesând pagina dedicată a site-ului şcolii noastre: www.scoalacdavila.ro/clubul absolvenţilor. Pentru a deveni membri în cadrul acestui club, trimiteţi pe adresa de mail: clubul.absolventilor@scoalacdavila.ro formularul de înscriere completat cu datele personale. Trebuie să ştiţi că activitatea şcolii în acest sens este pro bono.
Suntem convinşi că veţi deveni profesioniştii deschişi la schimbare şi adaptare pentru pregătirea cărora noi am pus tot sufletul şi mult efort pe parcursul celor 3 ani de şcoală. Dar procesul vostru de formare nu se opreşte aici, el va continua pe tot parcursul vieţii, atât profesional cât şi personal şi de acum înainte veţi intra în relaţie cu alte instituţii abilitate, respectiv Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moşelor şi Asistenţilor Medicali din România (O.A.M.G.M.A.M.R.) care vă va elibera avizul de liberă practică, în baza căruia veţi putea profesa”, a mai spus prof. Adriana Păunescu.
Invitat doamna Carmen Doina Mazilu, preşedinte al Filialei Bucureşti a O.A.M.G.M.A.M.R. şi vicepreşedinte al Biroului executiv al organizaţiei la nivel naţional
Prezentă la eveniment, doamna Carmen Doina Mazilu i-a felicitat pe toţi elevii absolvenţi pentru tenacitatea şi determinarea de a finaliza o şcoală, care i-a pregătit pentru o profesie minunată. O profesie foarte frumoasă, dar şi foarte grea, care cere multă jertfă de sine, a mai adăugat domnia sa.
„Odată cu intrarea României în Uniunea Europeană, putem vorbi la un alt nivel despre această profesie, care este una europeană, internaţională. Astăzi, perspectivele de dezvoltare în cadrul profesiei s-au deschis foarte mult. Înainte de 1989 nici nu putea fi vorba despre urmarea unor cursuri de masterat sau doctorat în domeniul profesiei de asistent medical. Acum însă, avem această mândrie că avem parte de o formare foarte bună într-o profesie reglementată la nivel european. Suntem parte a directivelor europene, avem un curriculum de educaţie european, aşa că puteţi profesa foarte bine atât în România cât şi în oricare altă ţară europeană, unde studiile sunt recunoscute. Eu mi-aş dori să rămâneţi cât mai mulţi aici în ţară, pentru a construi împreună un sistem de sănătate care să fie şi pe placul nostru”, a afirmat doamna Carmen Mazilu
O.A.M.G.M.A.M.R. are în prezent circa 23.000 de membri la nivelul Bucureştiului, iar la nivelul României 120.000 de asistenţi medicali din toate specialităţile. „La ora actuală, după normativul legal, putem spune că toate spitalele României sunt în lipsă de personal. Ministerul Sănătăţii consideră însă că sunt suficienţi profesionişti în domeniu, dacă ţine o serie de posturi blocate de câţiva ani buni „, apreciază preşedintele O.A.M.G.M.A.M.R.- Filiala Bucureşti. „Dacă vorbim din prisma calităţii actului de îngrijire, noi considerăm că nu sunt suficienţi asistenţi medicali în sistem. Şi dacă ne referim la profesionalism şi competenţă, eu nu cred că poţi să faci performanţă, în condiţiile în care un singur asistent medical are în îngrijire 60 de pacienţi. Ne dorim ca voi să fiţi beneficiarii acestor posturi deblocate din sistem, pentru care luptă organizaţiile sindicale de profil cu scopul de a debloca posturilor din sistemul de sănătate”.
Intrarea în profesie după absolvirea şcolii presupune urmarea unor paşi, pe care Doamna Carmen Mazilu i-a prezentat în cadrul întalnirii Clubului Absolvenţilor. Astfel, domnia sa a explicat că pentru a profesa, alături de diploma de absolvire a şcolii postliceale este necesară şi înscrierea în cadrul organizaţei profesionale, pentru obţinerea Certificatului de Membru al OA.M.G.M.A.M.R. ce are ataşat şi Avizul anual de liberă practică. Acest aviz se eliberează în fiecare an, în condiţiile formării continue, în baza participării la cursuri de specializare şi conferinţe, acumulând un număr de credite. Mai este necesară şi o asigurare de malpraxis, de răspundere civilă, a mai adăugat doamna Mazilu. Pentru înscrierea în O.A.M.G.M.A.M.R. se plăteşte o cotizaţie către organizaţia de profil, echivaletă cu un procent de 1% din salariul de bază, lunar, după angajare.
„Dacă vă înscrieţi în organizaţie după absolvirea şcolii dar fără a avea un loc de muncă, atunci cotizaţia se va calcula într-un procent de 1% din salariul minim pe economie”, a precizat doamna Mazilu.
Înscrierea în O.A.M.G.M.A.M.R. pentru absolvenţii de şcoală postliceală sanitară se poate realiza şi în baza adeverinţei de absolvire valabilă (timp de 6 luni) până la emiterea Certificatului de Competenţe Profesionale. Organizaţia va elibera un aviz acceptat şi de unităţile sanitare şi de Casa de Asigurări. După depunerea la dosarul de membru a Certificatului de Competeţe Profesionale eliberat de şcoală, se va elibera Certificatul de membru.
Referitor la participarea la examenele de ocupare a unui post într-un spital din România, doamna Carmen Mazilu consideră că o oportunitate pentru această generaţie nouă de asistenţi medicali o reprezintă noua lege a Voluntariatului, conform căreia perioada de voluntariat este considerată vechime în muncă. În plus, o perioadă de o lună sau două de voluntariat într-o secţie de spital permite o cunoaştere mai bună a spitalului şi specificul unei secţii şi poate facilita angajarea.
Doamna Mazilu însă nu recomandă o perioadă mai lungă de o lună sau două de voluntariat, pentru că asta presupune o muncă neplătită şi nu garantează obţinerea locului de muncă.
„O pregătire temeinică pentru un interviu sau pentru un examen de ocupare a unui post este foarte importantă, iar iniţiativa Clubului Absolvenţilor de a vă oferi suport în procesul de angajare este cu adevărat lăudabilă. Trebuie să ştiţi că examenul de angajare într-un spital constă de obicei într-o probă scrisă, într-un interviu cu întrebări profesionale şi o probă practică”, a mai spus doamna Preşedintele O.A.M.G.M.A.M.R. Filiala Bucureşti. „De asemenea, la început de carieră e foarte important să cunoaşteţi legea şi codul de etică şi deontologie a profesiei. Şi vreau să vă mai spun că e foarte important să vă orientaţi cât mai devreme către specializarea care vă place, pentru care aveţi înclinaţie”.Acum foarte multe posturi disponibile sunt pe specializarea „Pediatrie”, în spitalele pentru copii: „Grigore Alexandrescu” şi „Marie S. Curie”, a mai precizat doamna Mazilu.
Invitat: Doamna Mădălina Manolache, HR Bussines Partner MedLife
Doamna Mădălina Manolache, HR Bussines Partner MedLife a prezentat cea mai mare companie de servicii medicale în sistem privat. Astăzi compania are aproape 3000 de angajați ce îşi desfăşoară activitatea în 135 de centre medicale partenere în ţară, 300 de cabinete medicale, 26 de echipaje medicale mobile, 9 Hyperclinici în Bucureşti şi în ţară, 8 laboratoare, 10 centre cu specializare unică, 7 farmacii, 6 spitale şi 3 maternităţi. Circa 2 milioane de pacienţi au beneficiat de serviciile MedLife prin sistemul de servicii integrate.
Lider de piaţă, MedLife a marcat numeroase premiere în piaţa serviciilor de sănătate, precum introducerea conceptului de “hyperclinică” – unitate de mari dimensiuni care cuprinde toate specialităţile medicale, oferind într-un singur loc consultaţii. Compania a lansat primul spital privat dedicat copiilor şi primul spital specializat în afecţiuni osteoarticulare, primul laborator de genetică medicală. A realizat de asemenea, în premieră naţională o serie de intervenţii chirurgical, tratamente prin tehnici inovatoare.
În ce priveşte oportunităţile de angajarea în sistemul medical MedLife, doamna Mădălina Manolache a precizat că de regulă are loc un număr mai mare de angajări la deschiderea unui nou centru, de circa 30-40 de asistenţi medicali, iar la nivelul întregului sistem, în jur de 4-5 noi angajări/lună. „În general este un mediu stabil de lucru în companie, fără fluctuaţii considerabile de personal”, a mai adăugat doamna Manolache. „Există şi poziţii „entry level”, care pot fi ocupare de aisitenţi medicali debutanţi, cum avem în acest moment un post în departamentul de dermatologie pe carer vi-l propunem spre ocupare.”
Angajarea în sistemul MedLife presupune un proces de recrutare, nu examen, care constă într-o discuţie cu angajaţii departamentului de Resurse Umane, susţinerea unui test grilă care verifică cunoştinţele teoretice urmat de o discuţie cu coordonatorul de proiect şi susţinerea unei probe practice. Elevii şcolii noastre care vor depune un cv, vor intra într-un cont special al bazei de date MedLife, şi vor fi contactaţi la apariţia unor poziţii libere în sistem.
Sfaturile reprezentantului departamentului HR al MedLife:
– Alcătuiţi un CV cât mai detaliat, va fi un atu! E important ca acesta să cuprindă inclusiv experienţele câştigate în programele de formare,
– Menţionaţi proiectele de voluntariat în care aţi participat. Sunt apreciate şi considerate ca experienţă acumulată.
– E importantă specificarea zonelor de lucru pe care preferaţi în CV. Este relevantă pasiunea, motivaţia, flexibilitatea în gradul de implicare al celui care intră în procesul de recrutare în raport cu job-ul oferit de companie.
– Atunci când nu aveţi o experienţă în activitate, e foarte importantă cunoaşterea noţiunilor teoretice, de aceea acordaţi atenţie pregătirii teoretice.
Prof. univ. dr. Alexandru Ioan Mincu, Preşedinte Director General al Şcolii Postliceale Sanitare „Carol Davila”
Iniţiator al proiectului Clubul Asolvenţilor, domnul Alexandru Ioan Mincu, Preşedinte Director General al Şcolii Postliceale Sanitare „Carol Davila” le-a urat la final absolvenţilor şcolii să reprezinte cu cinste şcoala pe care au urmat-o acolo unde vor merge mai departe.
„O şcoală, indiferent cât de valoroasă este prin prisma clădirilor, a dotărilor laboratoarelor, a corpului profesoral, a uniformei … adevarata ei valoare este dată de rezultatele elevilor ei. Misiunea şcolii noastre este aceea de a oferi unui număr cât mai mare de tineri oportunitatea de a se pregăti la un nivel cât mai înalt pentru a lucra în profesia de asistent medical atât în ţară cât şi în Europa. Nu ne propunem să oferim numai o diplomă ci să oferim şi spijin şi orientare pentru elevii noştri, pentru că o şcoală nu este nimic atâta timp cât elevii care o termină nu-şi găsesc un locul pe piaţa forţei de muncă.
Îi mulţumesc doamnei Adriana Păunescu pentru că a transformat acest vis al meu în realitate, astfel ca prin activitatea acestui Club al Absolvenţilor să creştem angajabilitatea dumneavoastră. Avem deja imaginea celei mai bune şcoli din Bucureşti. Vom fi cu adevărat cea mai bună şcoală din Bucureşti atâta timp cât dumneavoastră veţi reuşi să vă angajaţi la cei mai buni angajatori şi prin performanţele dumneavoastră să promovaţi cât mai bine numele şcolii în care v-aţi format. Astfel şcoala va fi atât de bună pe cât de mult bine veţi face dumneavoastră acolo unde veţi lucra.
Secretul reuşitei dumneavoastră este de a lua note bune la examenul de absolvire care vă aşteptă peste o lună, să aveţi încredere în forţele proprii şi să puneţi toată energia dumneavoastră în a vă urmări ţelul cu tenacitate. Inimă punem şi noi, la nivelul şcolii, dar inimă să puneţi şi dumneavoastră în pregătirea pentru profesie. Trecerea de la nivel de şcoală la angajator cere o foarte mare determinare. Să încercaţi de mai multe ori, până reuşiţi. Orice lucru care se obţine prin muncă şi efort este mai bun. De aceea v-am spus mereu să munciţi în timpul şcolii ca să puteţi scrie în CV experienţele voastre şi ştiu că mulţi dintre voi aţi făcut deja multe ore de voluntariat.
Am adus astăzi aici în faţa dumneavoastră compania MedLife, căreia îi recunosc valoarea supremă în efortul schimbării actualului sistem de sănătate din România. Aş vrea să ne alăturăm şi noi efortului MedLife de schimbare, în domeniul educaţiei pentru sănătate, pentru că sănătatea şi educaţia sunt două dintre valorile fundamentale ale omului şi ale unei naţiuni.
De acum înainte veţi începe munca şi trebuie să deveniţi profesionişti.Vă doresc succes şi nu uitaţi de şcoală. Sper din tot sufletul să ne revedem la examen, să participaţi la Ceremonia de Absolvire, vă îndemn să intraţi pe pagina web a şcolii, intraţi pe facebook şi ţineţi mereu legătura cu şcoala. Vrem să ne spuneţi unde v-aţi angajat, unde aţi promovat şi să ne revedem în fiecare an în cadrul evenimentelor Clubului Absolvenţilor.”
{gallery}2014/clubulabsolventilor{/gallery}