Ce trebuie să ştie şi să aplice viitorul asistent medical în legătură cu „Managementul”
Motto: „Esenţa cunoaşterii este ca având-o, să o şi aplicăm” – Confucius
Privind pacientul să înţelegem că este resursa noastră cea mai importantă care cu încredere cere ajutorul, sprijinul, alinarea şi cu competenţă, dăruire, empatie, ne facem datoria.
A lucra „cel mai bine” în echipă (cu oamenii), ne referim la rezultatele optime având o atitudine pozitivă faţă de noi înşine, faţă de locul de muncă şi faţă de ceilalţi oameni cu care lucrăm.
A îmbina propria experienţă cu a celorlalţi se ajunge la înţelepciune. Un manager bun fructifică experienţa celorlalţi şi o va privi ca pe propria lui sursă de înţelepciune.
Ce înţelegem prin manager bun? A fi dur, neînduplecat, cel ce acţionează din umbră, realist, axat pe profit, „de treabă”, popular, participativ, înţelegător, atent, omenos, etichetaţi ca: autocraţi (dur) sau democraţi (de treabă).
Manager eficient → echipa să aibe de câştigat. Cine face parte din echipă? Depinde de „obiectul muncii”, scopul fiind eficienţa. Bine organizaţi, eficienţa este maximă. Rezultatele trebuiesc obţinute cu „ajutorul oamenilor”. Ţinând la oameni, are şi rezultate.
„Oamenii care se simt mulţumiţi de sine obţin rezultate bune”. Aceasta ar fi cheia care deschide orice uşă şi îndeosebi pe cea a sufletului! „Bate şi ţi se va deschide!”
Prof. Olaru Eugenia