Școala Postliceală Sanitară „Carol Davila” oferă elevilor de liceu oportunități pentru o carieră sigură în domeniul asistenței medicale prin organizarea lunară de întâlniri, în cadrul cărora sunt prezentate activităţi diverse.
Toate evenimentele, organizate cu cadrele didactice şi elevii liceelor bucureştene sau din alte județe, au ca scop consolidarea unui parteneriat ce vizează oferirea de suport în orientarea şcolară şi profesională a tinerilor liceeni, sub deviza Educaţie pentru Sănătate.
În cadrul Proiectului „Cafeneaua Liderilor din Învățământul Preuniversitar”, au loc dezbateri despre învățământul românesc și problemele cu care se confruntă, se lansează idei și soluții pentru o educație de calitate.
Cu ocazia evenimentului ZIUA PORȚILOR DESCHISE – Profesia de Asistent medical – un izvor nesfârşit de oportunitǎţi, invitații noștri din liceele partenere au participat la workshop-ul cu tema: „De la elevul motivat la elevul asumat”.
Prof. Alina Grecu (șef Catedra Științe Socio-Umane), coordonator și moderator al activității, ne-a relatat: „În timp ce porțile ni s-au deschis pentru liceeni – prilej de a lua contact cu perspectiva profesională oferită de Școala Postliceală Sanitară „Carol Davila”, Cafeneaua Liderilor a propus ca temă de dezbatere o problematică mereu actuală în domeniul educației: „De la elevul motivat la elevul asumat”.
Activitatea a fost concepută astfel încât lumina reflectorului să treacă cursiv de la profesor la elev. Cei doi „actori” pe scena „clasei” se potențează permanent; de aceea, nu putem vorbi despre creștere și formare decât dacă identificăm nevoile amândurora.
Pentru a trece de la motivare la asumare, ne-am început ziua cu momente de conștientizare a ceea ce ne-a determinat pe noi, profesorii, să decidem a deveni modelatori de suflete și minți.
Majoritatea dintre noi am avut alături un mentor, un alt profesor care ne-a îndrumat și ne-a văzut potențialul. Cu zâmbete și recunoștință, ne-am amintit de viața de elev și parcă povara anilor s-a risipit, lăsând loc sentimentului de împlinire a scopului în viață: acela că la rândul nostru ghidăm vieți.
Astăzi a fost mai degrabă despre a SIMȚI, decât despre A AFLA, despre a extrage din experiența noastră didactică cele mai bune strategii de identificare a nevoilor elevului și, implicit, de motivare a acțiunii acestora.
Profesorul ca aliat, nu doar evaluator, perseverența, managementul timpului, a învăța din greșeli, a alege și decide, a-și respecta reponsbilitățile academice, a avea mentalitate de creștere… sunt doar câteva indicii ale elevului asumat.
Concluzia zilei a fost: NU EXISTĂ ELEV ASUMAT FARĂ PROFESOR MOTIVAT! Cine este profesorul motivat? Nu este supraom, ci o persoană conștientă și responsabilă de nevoile proprii; nu este Google, ci este mentor; nu vede banca, ci vede potențialul elevului.
Până când ne vom reîntâlni, avem treabă de făcut, căci cea mai importantă misiune a profesorului este să-și orienteze elevul către autonomie și autorealizare.
Asumat, vă salutăm!”
prof. Raluca Brad