Cel mai așteptat și gustat eveniment al elevilor anului I aflat la a IV-a ediție, concursul „Atelierul de nutriție – Alimentația unui stil de viață sănătos, Să fim o zi ovolactovegetarieni” s-a încheiat marți, 26 ianuarie. Cu acest prilej a avut loc expoziția celor 54 de echipe care au pregătit rețete din legume, fructe, ouă, lapte sau brânză. Ca în fiecare an, acest concurs a beneficiat de participarea unui număr mare de elevi și profesori, cu un interes deosebit.
Premiile acordate au ajuns la:
PREMIUL | PROIECT | CLASA | ELEVI | PROF. ÎNDRUMĂTOR |
PREMIUL I | TORT DE MORCOVI | I M/ AMG |
ION GABRIELA ROSU (ZIKELI) ELENA ESTERA |
EUGENIA PETRESCU |
PREMIUL I | SPECIALITATE SOFRAN | I F / AMG | MADADI SHIREJINI MARAL | ANDREEA CSOLTI |
PREMIUL II | TAPIOCA CU FRUCTE | I H / AMG |
GRIGORE NARCISA AVRAM ( BOGOS) ELENA TUDOR (NETEA) FLORENTINA |
NICOLETA OPREA |
PREMIUL III | BURGERI DE SOIA | IR /AMG |
TUTUIEANU CORINA TIEANU MARIANA |
MIRCEA CAMBURI / IOANA ENACHE |
MENȚIUNE I | TORT DE MENTA SI CACAO | I A / AMG | OANCEA SORANA | ANDREEA CSOLTI |
PREMII SPECIALE ALE JURIULUI |
||||
PREMIUL PENTRU CEA MAI BUNA PREZENTARE | QUICHE CU BROCCOLI | I G /AMG |
VODĂ NICOLETA ADINA GRĂDEANU IOANA CAMELIA GRĂDEANU ADRIAN ALEXANDRU |
NICOLETA OPREA |
PREMIUL PENTRU ORIGINALITATE | DELICATESE DIN TOFU CU ALGE | I H /AMG |
LAZĂR MIRELA BURUIANA LAURA ORDEANU CLAUDIU |
NICOLETA OPREA |
PREMIUL PENTRU VARIETATEA INGREDIENTELOR | 8 CULORI SE INTÂLNIRĂ | I J/AMG |
DEACONESCU BIANCA RADUCU IONELA |
ADRIANA JERCA |
PREMIUL PENTRU INGREDIENTE NATURALE I | TARTĂ CU VERDEȚURI DE PRIMĂVARĂ | IA / AMG | MACUC LIDIA | ANDREEA CSOLTI |
PREMIUL PENTRU CALITATI TERAPEUTICE | TOCĂNIȚĂ DE LINTE | IK/AMG |
VOICU ROXANA CRUCERU TEODOR |
ANCA SAVU |
PREMIUL PENTRU INGREDIENTE NATURALE II | TARTĂ DE LEGUME | I A/AMF |
PANCU GEORGE ANDREI AGAVRILOAIE ALINA ELENA DIANU IULIA |
MARILENA PUȘCAȘ |
„Se ştie că o mare parte a bolilor secolului nostru se datorează obiceiurilor alimentare greşite şi am dorit că prin acest proiect să atragem atenţia elevilor şi, nu numai, asupra necesităţii diversificării alimentelor şi modurilor lor de preparare. Am subliniat necesitatea introducerii în dieta zilnică a unor legume, fructe, seminţe, ierburi aromate, muguri, cereale noi sau sub forme neutilizate în mod obişnuit, care să aducă un plus de valoare nutrițională şi curativă”,apreciazăcoordonatorulşiorganizatorul proiectului prof. Nicoleta Oprea.
O parte a modulului de Biochimie de la calificarea „Asistent Medical Generalist” are aplicabilitate practică în “Atelierul de nutriție”. Elevii utilizează cunoștințele despre diferite tipuri de metabolism pornind de la substanțele complexe pe care le conțin alimentele pe care le consumăm, despre principiile alimentare, despre glucide, lipide, proteine, vitamine, minerale și importanța lor în diferite procese care au loc în organismul uman, de la producerea de energie, la regenerarea structurilor celulare și a componentelor esențiale ale organismului uman.
Profesorii de biologie „acordă importanţă deosebită alimentaţiei în relaţie directă cu starea de sănătate. Dacă stă în puterea noastră să ne influenţăm măcar în mică măsură starea de sănătate de ce să nu facem acest lucru prin conştientizarea sintagmei “alimentaţia unui stil de viaţă sănătos”.
Obiectivele Atelierului de nutriţie sunt multiple: documentarea aprofundată asupra cunoştinţelor teoretice dobândite la orele de biochimie, pe această cale elevii descoperă în timpul preparării alimentelor alese valoarea nutriţională şi energetică a fiecărui ingredient; elevii învaţă reţete noi, uşor de pus în practică, şi chiar utilizabile zilnic în dietă, diversificarea dietei şi, nu în ultimul rând, socializarea cu colegii de la alte clase şi dezvoltarea abilităţilor de lucru în echipa şi de susţinere a unui proiect. Un alt obiectiv la fel de important este evidenţierea elevilor apţi pentru participarea la competiţii, precum şi dezvoltarea creativităţii.
”Considerăm că aceste obiective au fost atinse, elevii înţeleg importanța selectării alimentelor şi relaţia directă dintre mâncare şi starea de sănătate. Cu cât această relaţie este înţeleasă la o vârstă mai fragedă, cu atât există şanse mai mari ca ei să fie adulţi sănătoşi”, consideră dna. prof. Maria Baldovinescu, coordonator şi organizator al proiectului.
Educaţia alimentară face parte din programul “Educaţia pentru sănătate” care reprezintă deviza şcolii noastre.
Activitatea face parte din planul de activităţi al Comisiei de Concursuri: Coordonator Director prof. Daniela Stoian; Responsabil Comisie prof. Gina Tulache. Coordonatorii proiectului au fost dna. prof. Nicoleta Oprea, prof. Maria Baldovinescu şi prof. Andreea Csolti.
În calitate de îndrumători ai proiectelor au participat profesorii de biologie: Andreea Csolti, Maria Baldovinescu, Nicoleta Oprea, Vasile Constantin, Eugenia Petrescu, Adriana Jerca, Anca Savu, Ioana Enache, Marilena Puşcaş şi prof. Informatică Mircea Camburi.
Membrii juriului au fost: Prof. Ştiinţe Medicale Carmela Bănulescu, Prof. Ştiinţe Medicale Mirela Mihăilă, Prof. Instruire practică Cristina Costache, Biolog Sorin Azoiței şi elevaanul II AMG Dana Balcan.
{gallery}stories/2016/nutritie_ianuarie{/gallery}