Vineri, în data de 24 iunie 2016, Școala Postliceală Sanitară “Carol Davila” a fost gazda unui invitat de onoare: doamna Carmen Mazilu – Președinta Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România (OAMGMAMR), filiala București.
Evenimentul a fost propus și organizat de către Comisia de Inserție a Absolvenților în Câmpul Muncii și s-a adresat tuturor elevilor noștri, îndeosebi celor din anul III, toate calificările: asistent medical generalist, asistent medical de farmacie și asistent medical de balneofiziokinetoterapie și recuperare.
Gazdă a evenimentului, doamna Director Daniela Stoian, a apreciat implicarea elevilor în activitățile școlii/ ale Clubului Absolvenților. Încercând să identifice factorul mobilizator al acestei participări crescute, răspunsul primit din rândul elevilor a fost: “viitorul în profesie”. În continuare, Director Daniela Stoian a apreciat interesul elevilor pentru viitor, urându-le succes.
Directorul de Comunicare în cadrul școlii, Monica Muscă, a subliniat preocuparea școlii în a menține un dialog deschis cu elevii/ absolvenții, feedback-ul și acțiunile reale ale acestora reprezentând un reper în îmbunătățirea comunicării, dar, mai ales, a procesului educativ.
Alături de elevi au fost și profesorii coordonatori ai acestora: profesor Gina Tulache – Șefa Catedrei de Nursing, profesor Maria Pop – responsabil de calitatea oferită în procesul de învățământ (CEAC), profesor Raluca Brad, profesor Simona Radu și profesor Violeta Zlota – membre în Comisia Clubului Absolvenților, profesor Florica Ștefănescu și profesor Maria Pîrlog – două dintre cele mai iubite diriginte și prof. Raluca Chiac.
În debutul acestui eveniment, prof. Adriana Păunescu – responsabil comisie, a realizat o scurtă prezentare a tuturor activităților organizate la nivelul Comisiei, pe parcursul acestui an școlar:
– Septembrie 2015:”DACĂ TINEREȚEA AR ȘTI, BĂTRÂNEȚEA AR PUTEA” – invitat Psihoterapeut Rozeta Drăghici – Institutul National de Gerontologie si Geriatrie “Ana Aslan”;
– Octombrie 2015: ”RENDEZ-VOUS ÎN CARIERĂ, de 3 X PRO: PROgres-PROces-PROmisiune!” – târg de job-uri cu MW BUHACEANU PALOMA-BEST PERSONEL LT – firmă de recrutare personal medical, reprezentată prin Alexandru Răducanu; Clinica MEDICOVER- reprezentata de către domnișoara Andreea Neagu, HR recruitment.
– Noiembrie 2015: ”PLEDOARIE PRIVIND DREPTURILE Pacientului” – activitate prezentată de către profesori ai SPSCD: prof. Adriana Păunescu și prof. Violeta Zlota;
– Martie 2016: ”Sănătate vs. Feminitate”, invitat Luana Ibacka, prezentator TV, trainer în medicină estetică biologică;
– Martie 2016: ”FEMEIA – METAFORĂ A ÎNCEPUTULUI VIEȚII DE RELAȚIE” – invitat Codruța Gabriela Nedelea, coordonator Proiecte Sociale, în cadrul Asociației SAMAS;
– Aprilie 2016: „PERSPECTIVA ASISTENTULUI MEDICAL LA CONFLUENȚA DINTRE SISTEMUL MEDICAL ACTUAL, INTERN ȘI INTERNAȚIONAL, invitat Conf. Dr. Monica Luminos – Șef de Secție ATI Pediatrie, Spitalul Național de Boli Infecțioase “Matei Balș”;
– Iunie 2016: PORȚI DESCHISE CĂTRE PROFESIE – eveniment susținut de către reprezentanți ai Rețelei de Servicii “Regina Maria” – Andreea Nistor – Business Development Specialist și Daniela Dunca – Asistent Șef.
În cadrul evenimentului de la finalul săptămânii trecute, în discursul său, doamna Carmen Mazilu a pus accent pe familiarizarea elevilor noștri cu cadrul legislativ din domeniul sanitar, dezbătând subpuncte esențiale din ORDONANȚA DE URGENȚĂ Nr. 144 din 28 octombrie 2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moașă și a profesiei de asistent medical, precum și organizarea și funcționarea Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România.
Elevii anilor III au adresat întrebări cu rol clarificator în ceea ce privește demersurile necesare obținerii Certificatului de Competență Profesională, a Avizului pentru Exercitarea Profesiei:
– Certificatul de Membru al OAMGMAMR este eliberat pentru o perioadă nedeterminată și însoțit de un număr din Registrul Unic Național gestionat de către OAMGMAMR;
– Certificatul de Membru se obține de către toți asistenții medicali, indiferent dacă au promovat examenul de Bacalaureat (deoarece standardele sunt ridicate în acest domeniu, se recomandă absolvenților de liceu să nu renunțe la eforturile de promovare a Bacalaureatului);
– Certificatul de Membru al OAMGMAMR este obligatoriu și pentru asistenții medicali ce optează pentru un job în afara țării, ca gir al OAMGMAMR-ului pentru practicarea profesiei (la întoarcerea în țară, persoana va dovedi OAMGMAMR-ului faptul că a desfășurat o activitate specifică nursingului);
– Obținerea Avizului pentru Exercitarea Profesiei (aviz care se obține după ce absolventul deține un Contract de Muncă, se eliberează de către filialele organizației din țară, în funcție de domiciliul solicitantului);
– Avizul pentru Exercitarea Profesiei este înnoit anual, în baza celor 30 de credite pe care asistenții medicali au datoria să le obțină;
– Educație Medicală Continuă (EMC) prevede participarea asistenților medicali la cursuri acreditate OAMGMAMR (costurile cursurilor, raportate la această dată fiind: 15 lei taxa de acreditare, 30 lei taxă cursuri online, 40 lei taxă cursuri cu formatori; filiala București a OAMGMAMR oferă 1 curs gratuit;
– Reatestarea Profesională (realizată de către OAMGMAMR în colaborare cu instituții medicale, în baza unui examen) este un demers obligatoriu pentru asistenții medicali care nu s-au angajat în primul an de la absolvire;
– Certificatul de Specializare se obține după finalizarea cursurilor de specializare, care au o durată de 1 an (teorie și practică);
– Recunoașterea competențelor profesionale aferente absolvirii școlilor postliceale sanitare în vederea parcurgerii studiilor universitare se poate realiza doar cu acordul Senatelor Universitare care au autonomie în acest sens (conform Principiilor Drepturilor Omului și ale Politicii Europene);
– Actele Normative privind exercitarea dreptului asistenților medicali de a preda în școli Educația pentru Sănătate, sunt în derulare.
În încheierea acestei dezbateri, doamna Carmen Mazilu și-a exprimat disponibiltatea de a se alătura preocupărilor Școlii Postliceale Sanitare “Carol Davila”, de a potența creșterea angajabilității absolvenților noștri.
Responsabil Comisie,
Prof. Adriana Păunescu