Nou! Descarca rezultatele selectiei pentru Proiectul Leonardo Etapa a-II-a
Organizăm o nouă selecţie pentru participanţii la proiectul „Professional skill develpoment of nursing students” – Cipru
Elevii școlii din anii II și III specializarea asistent medical generalist care doresc să participe în cadrul proiectului LLP-LdV/IVT/2013/RO/042 „Professional skill develpoment of nursing students” se pot înscrie la cea de-a doua etapă a Concursului de selecție, organizată în perioada 27.10 – 07.11.2013.
Selecţie în proiectul Leonardo da Vinci – Evaluarea competenţelor lingvistice
Proba de evaluare a competenţelor lingvistice de limba engleză în cadrul selecţiei elevilor care vor participa la proiectul „Professional Skill Development Of Nursing Students”, derulat în cadrul Programului de Învăţare pe Tot Parcursul Vietii” Leonardo da Vinci, secţiunea IVT, se va desfăşura în ziua de 23.09.2013 în Sediul din Piata Romana,in Sala 5, Et.1 şi va fi organizată în două etape:
– Proba orală – între orele 10:00 – 15:40,
– Proba scrisă – între orele 16:00 – 17:30.
Proba de evaluare a competentelor lingvistice de limba engleza, reprezinta 90% din nota finala, portofoliul personal reprezentand 10%.
Proba de evaluare a competentelor profesionale nu intra in calculul notei finale , ea avand rolul de a stabili nivelul cunostintelor profesionale in vederea parcurgerii unui program de pregatire suplimentara in cadrul proiectului.
Proba de evaluare a competentelor lingvistice nu intra in calculul notei finale , ea avand rolul de a stabili nivelul cunostintelor profesionale in vederea parcurgerii unui program de pregatire suplimentara in cadrul proiectului.
Mai multe detalii despre stagiile de instruire clinică ce se vor desfaşura în Pafos, Cipru în perioada 7-27 aprilie 2014, în cadrul proiectului „Professional Skill Development Of Nursing Students” puteţi citi pe https://scoalacdavila.ro/clubul-de-excelenta/proiecte/scoala-sanitara-postliceala-carola-davila
TEMATICA
PENTRU CONCURSUL DE SELECŢIE A PARTICIPANŢILOR
LA PROIECTUL „Professional skill development of nursing students”
- I.NOŢIUNI DE NURSING.
- 1.Modulul 14 – Fiinţa umană şi nursingul:
- a.Conceptul de nursing;
- b.Piramida trebuinţelor umane;
- c.Cele 14 nevoi fundamentale.
- 2.Modulul 16 – Tehnici şi investigaţii:
- a.Tehnici de nursing:
- Asigurarea condiţiilor de igienă şi confort;
- Măsurarea, notarea şi reprezentarea grafică a funcţiilor vitale şi vegetative;
- Efectuarea sondajelor şi a spălăturilor;
- Îngrijirea plăgilor;
- Puncţia venoasă şi capilară.
- b.Investigaţii:
- Recoltarea sângelui pentru examene de laborator;
- Recoltarea produselor biologice (urină, materii fecale, spută, vărsătură, exudat naso-faringian, secreţii otice, oculare, vaginale, secreţii diverse) pentru examene biochimice şi bacteriologice.
- c.Echipamente şi materiale pentru tehnicile de nursing;
- d.Pregătirea psihică şi fizică a pacientului;
- e.Îngrijirea plăgilor – hemostaza provizorie, primul ajutor.
- a.Tehnici de nursing:
- 3.Modulul 18 – Administrarea medicamentelor:
- a.Principii (reguli de administrare a medicamentelor);
- b.Administrarea medicamentelor pe cale orală, respiratorie, parenterală, intrarectală, pe tegumente şi mucoase.
- 4.Modulul 17 – Protecţie şi securitate în muncă:
- a.Precauţiuni universale (norme de protecţie şi securitate, circuite funcţionale).
BIBLIOGRAFIE
- 1.Carol Mozeş: Cartea asistenului medical (Tehnica îngrijirii bolnavului);
- 2.Lucreţia Titircă: Ghid de nursing (vol. I şi II);
- 3.Florian Chiru (coord.): Îngrijirea omului sănătos şi bolnav;
- 4.Norme şi reglementări pentru protecţia muncii (Precauţiuni universale).
- II.NOŢIUNI DE ANATOMIE ŞI FIZIOLOGIA OMULUI.
- 1.Valeriu Bistriceanu : Anatomia şi fiziologia
___________________________________________________________________
Fundaţia Umanistă Doctor Mioara Mincu şi Şcoala Postliceală Sanitară „Carol Davila” din Bucureşti demarează în anul şcolar 2013-2014 proiectul „Professional Skill Development Of Nursing Students”, număr LLP- LdV/IVT/2013/RO/042. Proiectul se derulează în cadrul Programului de Învăţare pe Tot Parcursul Vietii, secţiunea IVT şi este finanţat din fondurile Uniunii Europene cu un grant de 54.760 euro.
În cadrul acestui proiect, 10 elevi din anul II de studiu şi 10 elevi din anul III, în anul şcolar 2013-2014, calificarea Asistent Medical Generalist, vor efectua în perioada 7 – 27 Aprilie 2014, stagii de instruire practică în Clinica internaţională Royal Artemis Medical Center din Pafos, Cipru.
Stagiile clinice se vor realiza integral (72 de ore, conform numarului de ore prevăzut în Curriculum National) pentru modulele: M 24 “Cardiologie şi nursing în cardiologie” – pentru elevii din anul II de studiu şi M 47 “Puericultură, pediatrie şi nursing specific” – pentru elevii din anul III de studiu.
Cele 6 ore/ zi de practică vor fi urmate de 2 ore/zi cursuri de limba engleză.
Proiectul coordonat de prof. Lidia Moise, urmăreşte dobândirea unei experienţe europene de lucru, creşterea posibilităţilor de angajare atât în ţară cât şi în EU, îmbunătăţirea compeţentelor lingvistice în specialitate, precum şi creşterea încrederii în sine a elevilor care pot face faţă provocărilor şi în alte contexte profesionale.
Elevii vor putea realiza stagiile clinice într-o clinică recunoscută internaţional, unde vor avea posibilitatea să-şi exerseze abilităţile practice la standarde europene, precum şi abilităţile lingvistice, comunicând într-o limbă străină în contextul professional specific. Vor avea totodată oportunitatea de a cunoaste obiceiurile, tradiţiile unei ţări membre a Uniunii Europene şi vor exersa abilităţile practice într-un alt context socio-cultural.
Un beneficiu al celor care vor participa la acest program de pregătire îl constituie şi obţinerea unui Certificat de mobilitate Europass, la sfarsitul stagiului clinic, care va face dovada experienţei lor internaţionale şi care le va facilita angajarea în ţară sau în străinătate.
„Folosind acest Program de învăţare, putem forma asistenti medicali capabili să se afirme atât la nivel naţional cât şi internaţional. Acest lucru înseamnă transparenţă şi recunoaşterea calificărilor şi competenţelor dobândite în orice context de formare (non-formal, informal)”, a declarat prof. Lidia Moise, coordonatorul proiectului.
Programul de selecţie începe la data de 23.09.2013 şi se v-a finaliza la data de 30.09.2013.
Etapele acestui program sunt următoarele:
– Evaluarea portofoliilor personale,
– Susţinerea probei de evaluare a competenţelor lingvistice (limba engleză) – proba eliminatorie (nota minima de admitere este 6) – 23.09.2013
– Proba de evaluare a competenţelor profesionale dobândite în anii anteriori de studiu.
(Testul de evaluare a competentelor profesionale va fi sustinut de elevi dupa data de 24.09.2013, respectiv după proba de limba engleză care v-a fi eliminatorie.)
Mai multe detalii privind baremul de notare a documentelor ce vor fi depuse la Portofoliul personal, structura Probei de evaluare a compeţentelor lingvistice şi structura Probei de evaluare a competenţelor profesionale, puteţi descarca mai jos.
Persoana de contact:
prof. Lidia Moise, Coordonator Proiect
tel: 0760.746.295
email: lidia.moise@scoalacdavila.ro
Descaraca mai jos documentele