Scoala Postliceala Sanitara Carol Davila - Rezultate PISA 2018: România are cele mai slabe rezultate din ultimii 9 ani

Ziua Constantin Brâncuși - 19 februarie 2020

Ziua Brâncuși, devenită sărbătoare națională din noiembrie 2015, se sărbătorește în fiec...

Simularea Examenului de certificare a calificării profesionale – 14 februarie 2020

PRECIZĂRI PRIVIND ACCESUL CANDIDAŢILOR ȊN SĂLILE DE EXAMEN ȘI DESFĂȘURAREA PROBEI SCRISE Simul...

Darwin Day – 12 februarie 2020

Ziua Darwin (Darwin Day) marchează data la care s-a născut Charles Darwin (12 februarie 1809) și est...

10 februarie - o zi de naștere închinată Educației pentru Sănătate

În fiecare an, pe 10 februarie, toate gândurile noastre se îndreaptă spre cea care...

  • Ziua Constantin Brâncuși - 19 februarie 2020

  • Simularea Examenului de certificare a calificării profesionale – 14 februarie 2020

  • Darwin Day – 12 februarie 2020

  • 10 februarie - o zi de naștere închinată Educației pentru Sănătate

Rezultate PISA 2018: România are cele mai slabe rezultate din ultimii 9 ani

Rezultate PISA 2018: România are cele mai slabe rezultate din ultimii 9 ani

România are cele mai slabe rezultate din ultimii 9 ani la testele PISA. Este vorba despre acea evaluare care ne arată cât de pregătiți sunt elevii de 15 ani la capitolul matematică, științe și citire. Rezultatele la testarea PISA 2018 au fost afișate marți dimineață, pe site-ul Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică.

Datele sunt dezastruoase. România ocupă locul 47 din 79. Gradul de analfabetism funcțional este la cote maxime. 44 la sută dintre elevi nu înțeleg ce citesc. Clasamentul este dominat din nou de China, Estonia și Canada, iar la coada clasamentului se situează Republica Dominicană, Filipine și Spania.

La citire, România a obținut un scor de 428 de puncte, în scădere cu 6 puncte față de testarea PISA 2015 și cu 10 puncte mai puțin decât în 2012, dar cu 4 puncte peste cel de la PISA 2009.

La matematică, însă, se înregistrează cea mai mare scădere, cu 14 puncte mai puțin față de PISA 2015 și 15 puncte față de PISA 2012.

La științe s-a înregistrat o scădere de 9 puncte față de 2015 și 12 puncte față de 2009.

Rezultatele României la PISA 2018, în comparație cu media țărilor OECD, sunt mai slabe decât în 2015 la cele trei capitole: matematică, științe și citire. 

Raportul OECD, citat de edupedu.ro, arată că 59% dintre elevii din România au atins cel puțin nivelul 2 la citire, pe lângă o medie de 77% la nivelul OECD. Asta înseamnă că acești elevi pot cel puțin să identifice principală dintr-un text de mărime medie, pot găsi informația pe baza unor criterii explicite, uneori complexe și pot reflecta asupra scopului și formei unui text, atunci când sunt puși să facă asta.

De cealaltă parte, 41% dintre elevi nu pot ajunge la nivelul 2, acesta fiind nivelul de analfabetism funcțional la citire. Analfabetismul funcțional este definit simplu prin faptul că un elev care citește un text nu poate explica și nu înțelege despre ce este vorba în textul respectiv.

La matematică sunt și mai mulți elevi care nu se descurcă nici măcar cu operații aritmetice de bază, procentul celor care nu ajung la nivelul 2 de dificultate în testele PISA 2018 fiind de 47%. De exemplu, nu s-au descurcat să compare distanța totală a două rute alternative sau să convertească prețuri din lei în valută.

(sursa: https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/educatie/rezultate-pisa-2018-romania-are-cele-mai-slabe-rezultate-din-ultimii-9-ani-cat-de-pregatiti-sunt-elevii-la-matematica-si-citire-1225997)

prof. Raluca Brad

Citit 625 ori Ultima modificare Miercuri, 04 Decembrie 2019 15:21
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

PARTENERI

brighton.jpgefnweb_eu.JPGeurope_eu.JPGministerulsanatatii_ro.jpgnmcuk_org.JPGoamr_ro.JPG