Balneofiziokinetoterapia și tratamentele de recuperare sunt opțiuni din ce în ce mai frecvente pentru menținerea sau recâștigarea sănătății. Pacienții participă activ la propria vindecare și în același timp beneficiază de terapie psihică. În contextul modern, în care adeseori medicația împotriva durerii creează dependență și nu de puține ori dezvoltă intoleranță, tot mai mult este cerută o alternativă valoroasă și anume terapia non-farmacologică a durerii.
Pentru a putea fi un bun asistent medical de balneofiziokinetoterapie și recuperare, îți este necesară o mare disponibilitate în înțelegerea pacientului, ca un tot unitar și unic, dând dovadă de o mare flexibilitate în gândire, acuitate polisenzorială și reale aptitudini de comunicare, totul îmbrăcat în haina empatiei, a dragostei pentru semeni și a dorinței permanente de a face bine.
Cerințele de pregătire teoretică și practică sunt foarte mari, presupunând o cunoaștere temeinică și o stăpânire perfectă a multiplelor tehnici de aplicare a terapiilor, precum și o dezvoltare a capacității de a lucra într-o echipă multidisciplinară, cu abilități specifice necesare în îngrijirea omului sănătos și bolnav.
Asistentul medical de balneofiziokinetoterapie și recuperare:
- observă starea generală a pacientului din punct de vedere anatomo-funcțional;
- pregătește pacientul pentru investigații;
- realizează o evaluare globală a aparatului locomotor (evaluarea posturii corecte a corpului în ortostatism și în mers, evaluarea gradului de mobilitate pasivă în articulații, evaluarea forței musculare);
- identifică semnele clinice de suferință musculară și articulară (reflexele necondiționate și condiționate, manifestări patologice la nivelul aparatului locomotor: contracturi musculare, atrofie musculară etc.);
- aplică tehnicile kinetice (tehnici kinetice dinamice: mobilizarea activă, mobilizarea pasivă; tehnici kinetice statice: contracția musculară, relaxarea musculară);
- aplică proceduri de hidroterapie, termoterapie, electroterapie, fototerapie (băi de abur, saune, băi și împachetări de nămol, băi reci și băi calde de mâini, combaterea durerii cu ajutorul stimulilor electrici, utilizarea radiațiilor luminoase în tratamentul unor boli);
- aplică manevrele de masaj în funcție de obiectivele propuse;
- organizează programele de recuperare medicală pe grupe de afecțiuni;
- administrează medicamentele prescrise de medic, respectând regulile și normele de administrare;
- organizează programele de terapie ocupațională.
Celor ce își doresc să îmbrățișeze această profesie, de credință aș spune, școala noastră le oferă tot suportul, la un nivel calitativ european, pentru a-și împlini vocația. Participarea la schimburi de experiență în cadrul parteneriatelor bilaterale încheiate cu școli similare din Europa, accesul la informațiile de specialitate, prin biblioteca școlii, cabinetul de studiu al Catedrei de Balneofiziokinetoterapie și participarea la conferințe și sesiuni de comunicări științifice în domeniu, sunt câteva oportunități pentru o pregătire profesională de calitate. La finalul celor 3 ani de studiu, după obținerea certificatului de calificare profesională – nivel 5, recunoscut internațional, vei avea posibilități multiple de angajare, atât în țară, cât și în străinătate:
- spitale și policlinici;
- baze de tratament și recuperare din policlinici și spitale;
- stațiuni balneoclimaterice;
- cabinete și servicii private de refacere și recuperare;
- sanatorii și centre de tratament ale copiilor;
- cabinete medicale școlare;
- centre SPA;
- instituții de ocrotire și asistență socială;
- acordarea îngrijirilor la domiciliu.
prof. Gelu Costache
Elevii anului 3 BFKT, împreună cu doamna prof. Mariana Bărăscu, au exersat în sala de demonstrație a școlii mai multe tehnici din cadrul Modulului de Electroterapie, în vederea pregătirii pentru examenul de certificare a calificării profesionale.
„Aplicațiile practice au avut că temă tehnica aplicării procedurilor de electroterapie cu curenți de joasă și medie frecvență, cu efecte analgetice, pentru articulațiile artrozice, gonartroză, coxartroză și pentru sindroamele dureroase lombare.
Eleva Violeta Negut a prezentat tehnica aplicării curentului galvanic pe articulația șoldului – https://www.youtube.com/watch?v=kSouSFG8tZU&t=92s
Eleva Cristina Georgiana Voicu a prezentat tehnica aplicării curentului interferențial 4 poli, pe articulația genunchiului – https://www.youtube.com/watch?v=bg3XhiV44jY
Elevul Alexandru Stoica a prezentat tehnica aplicării curenților TENS paravertebral lombar – https://www.youtube.com/watch?v=3FJQWJnIJo8&t=30s
Pe parcursul demonstrațiilor au fost punctate aspectele teoretice legate de caracteristicile fizice și efectele biologice ale acestor curenți terapeutici, precum și precauțiile speciale și regulile de aplicare a fiecărui tip de curent.” – ne-a declarat prof. Mariana Bărăscu
ALEGE O EDUCAȚIE DE CALITATE PENTRU O EUROPĂ MAI SĂNĂTOASĂ!
ȘCOALA POSTLICEALĂ SANITARĂ „CAROL DAVILA” – BUCUREȘTI
Str. Viitorului nr. 161-163, sector 2, București – tel: 0736.358.898, tel / fax: +4021.610.70.68; +4021. 210.23.21
contact@scoalacdavila.ro, www.scoalacdavila.ro
www.scoalacdavila.ro/admitere2020/inscriere-online
prof. Raluca Brad