Dacă nu asigurăm o asistență medicală pregătită pentru viitor, un studiu arată că până în anul 2025, 75% dintre lucrătorii din domeniul sănătății vor părăsi profesia.
Medicii și profesioniștii din domeniul sănătății nu ar trebui să părăsească medicina, deoarece este o chemare și o profesie pe viață. Există provocări, dar satisfacția de a-i ajuta pe alții care au nevoie, împreună cu statutul social și recompensarea, i-au făcut mândri pe lucrătorii din domeniul sănătății.
Cu toate acestea, vremurile s-au schimbat. Epuizarea lor existentă a fost intensificată în timpul pandemiei. Lucrătorii din domeniul sănătății au crezut că vaccinurile vor ușura traumele îndurate în perioada incipientă a pandemiei. În schimb, au văzut valuri de pacienți. Valurile au venit unul după altul, cu diverse variante. Mulți pacienți cu Covid-19 au devenit dificil de tratat. Au fost schimburi aprinse cu cei nevaccinati. Spitalele, clinicile și cabinetele medicale au văzut un flux constant de oameni care au amânat vizitele medicale în timpul pandemiei și suferă acum consecințele.
Pentru a adăuga stresului, au existat rapoarte de atacuri asupra asistenților medicali și a altor lucrători din domeniul sănătății. Potrivit Academiilor Naționale de Științe, Inginerie și Medicină, mulți au simțit nevoia să plece.
Pentru a contura o idee despre domeniul sănătății și despre cum ar putea arăta viitorul, Elsevier Health, lider mondial în furnizarea de soluții informatice care îmbunătățesc performanța profesioniștilor din știință, sănătate și tehnologie, dându-i puterea să ia decizii mai bune și să ofere îngrijiri mai bune, a realizat primul său raport global „Clinicianul viitorului”. Acest studiu dezvăluie punctele dureroase actuale, previziuni pentru viitor și modul în care industria se poate reuni pentru a aborda lacunele.
Dr. Charles Alessi, director clinic la Healthcare Information and Management Systems Society (HIMSS), a declarat: „Ca medic practicant, sunt foarte conștient de luptele cu care se confruntă clinicienii de astăzi în eforturile lor de a îngriji pacienții”. Alessi a continuat: „Acest raport cuprinzător de la Elsevier Health oferă industriei o oportunitate de a asculta – și de a acționa – pe baza îndrumărilor esențiale oferite de cei din prima linie. Apreciez această inițiativă importantă și aștept cu nerăbdare următorii pași în sprijinirea medicilor și asistenților medicali.”
În noul raport al Elsevier Health, publicat la doi ani după începerea pandemiei de Covid-19, mii de medici și asistenți din întreaga lume au dezvăluit ceea ce este necesar pentru a umple golurile și a asigura viitorul sistemului de sănătate de astăzi. Raportul „Clinicianul viitorului” a fost realizat în parteneriat cu IPSOS – Global Market Research and Public Opinion Specialist și a dezvăluit modul în care medicii și asistenții medicali se simt subevaluați, precum și apelul lor pentru sprijin urgent, cum ar fi: mai mult accent pe formarea de competențe – în special în utilizarea eficientă a datelor și tehnologiei de sănătate; – menținerea relației pacient-medic într-o lume digitală în schimbare și recrutarea mai multor profesioniști din domeniul sănătății în domeniu.
Raportul de cercetare arată nu doar unde se află sistemul de sănătate în urma pandemiei de Covid-19, ci și unde trebuie să fie în 10 ani pentru a asigura un viitor pe care atât furnizorii, cât și pacienții îl merită.
Jan Herzhoff, președinte la Elsevier Health, a declarat: „Medicii și asistenții joacă un rol vital în sănătatea și bunăstarea societății noastre. Asigurarea că sunt ascultați le va permite să obțină sprijinul de care au nevoie pentru a oferi o îngrijire mai bună pacienților în aceste vremuri dificile.”
Herzhoff a adăugat: „În cercetarea noastră, ei au fost clari cu privire la domeniile în care au nevoie de sprijin; trebuie să acționăm acum pentru a proteja echipa și pentru a inspira clinicianul viitorului.”
Repere
Nu a existat niciodată o nevoie mai mare de a se face auzită vocea profesioniștilor din domeniul sănătății. Studiul global a constatat că 71% dintre medici și 68% dintre asistenți cred că locurile lor de muncă s-au schimbat considerabil în ultimii 10 ani, mulți spunând că lucrurile s-au înrăutățit.
Unul din trei clinicieni se gândește să își părăsească locul actual până în 2024, până la jumătate din acest grup în unele țări părăsind definitiv asistența medicală. Acest lucru se adaugă deficitului global de forță de muncă din domeniul sănătății, în care medicii continuă să se confrunte cu niveluri severe de oboseală și epuizare.
Raportul „Clinicianul viitorului” include un sondaj global cantitativ, interviuri calitative și discuții la mese rotunde cu aproape 3.000 de medici și asistenți din întreaga lume. Datele ajută la evidențierea provocărilor care afectează profesia în prezent și previziunile cu privire la cum va arăta asistența medicală în următorii 10 ani, potrivit celor care furnizează îngrijire esențială pacienților.
Potrivit sondajului, mai mult de jumătate dintre medicii din întreaga lume (56%) au fost de acord că pacienții au devenit mai pregătiți pentru a gestiona propria condiția de sănătate în ultimul deceniu. În ciuda creșterii utilizării tehnologiei și a consultanței de la distanță, 82% dintre clinicieni au fost de acord că abilitățile precum ascultarea și empatia au devenit din ce în ce mai importante în rândul clinicienilor în ultimul deceniu.
Clinicienii au mai spus că sunt presați de timp. Doar jumătate (51%) dintre medici au fost de acord că timpul pe care îl pot petrece cu pacienții este suficient pentru a le oferi o îngrijire bună.
Pentru a asigura o schimbare pozitivă în viitor și pentru a umple golurile actuale, clinicienii evidențiază următoarele domenii prioritare pentru un sprijin mai mare:
Îmbunătățirea abilităților de utilizare a tehnologiei în domeniul sănătății: clinicienii prevăd că în următorii 10 ani „alfabetizarea tehnologică” va deveni cea mai valoroasă capacitate a lor. De fapt, 56% dintre medici prevăd că își vor baza majoritatea deciziilor clinice folosind instrumente care utilizează inteligența artificială. Cu toate acestea, 69% raportează că sunt copleșiți de volumul actual de date și 69% prevăd că utilizarea pe scară largă a tehnologiilor digitale de sănătate va deveni o povară și mai provocatoare în viitor. Drept urmare, 83% cred că antrenamentul trebuie revizuit, astfel încât să poată ține pasul cu progresele tehnologice.
Un accent mai mare pe relația pacient-furnizor: clinicienii prevăd o abordare mixtă a asistenței medicale, 63% spunând că majoritatea consultărilor dintre clinicieni și pacienți vor fi la distanță și 49% spunând că majoritatea îngrijirilor medicale vor fi furnizate la domiciliul pacientului și nu într-un cadru medical. În timp ce clinicienii pot economisi timp și pot vedea mai mulți pacienți, datorită tele-sănătății, mai mult de jumătate dintre medici cred că tele-sănătatea le va afecta negativ capacitatea de a demonstra empatie cu pacienții pe care nu-i mai văd în persoană. Drept urmare, clinicienii solicită îndrumări cu privire la momentul în care să folosească tele-sănătatea și cum să transfere abilități soft precum empatia pe ecranul computerului.
O forță de muncă extinsă în domeniul sănătății: clinicienii sunt îngrijorați de o penurie globală a forței de muncă din domeniul sănătății, 74% prevăd că va exista o lipsă de asistenți și 68% prevăd o penurie de medici peste 10 ani. Acesta poate fi motivul pentru care medicii la nivel mondial spun că o prioritate de sprijin este creșterea numărului de lucrători din domeniul sănătății în următorul deceniu. Clinicienii au nevoie de sprijinul unor echipe mai mari, mai bine echipate și al unor echipe multidisciplinare extinse de asistență medicală, cum ar fi analiștii de date, experții în securitatea datelor și oamenii de știință, precum și clinicienii înșiși.
„Deși știm că mulți asistenți părăsesc profesia din cauza epuizării, știm, de asemenea, că pandemia i-a inspirat pe alții să intre în acest domeniu”, a declarat Marion Broome, profesor de îngrijire medicală Ruby F. Wilson la Școala de Nursing a Universității Duke. „Trebuie să îmbrățișăm următorul val de profesioniști din domeniul sănătății și să ne asigurăm că îi pregătim pentru succes. Viitorul nostru ca societate depinde de asta.”
Privind spre viitor
Rezultatele acestei cercetări vor fi valorificate pentru a oferi perspective și soluții strategice pentru medici, asistenți medicali, educatori, administratorii din domeniul sănătății și factorii de decizie politică, deoarece Elsevier Health stabilește inițiative menite să abordeze lacunele evidențiate:
Furnizarea unui sondaj anual „Clinicianul viitorului” pentru a se asigura că aceste voci continuă să fie în centrul atenției;
Convocarea unei coaliții globale de lideri și instituții din domeniul sănătății pentru a explora soluții la nivel de școală medicală și de stagii clinice;
Explorarea problemei empatiei pacientului.
„Este momentul să acționăm!”, a spus dr. Thomas Tate Erlinger, vicepreședinte de analiză clinică la Elsevier Health. „Acum este timpul pentru o gândire îndrăzneață – pentru a servi furnizorii și pacienții de astăzi și de mâine. Trebuie să găsim modalități de a oferi clinicienilor abilitățile și resursele îmbunătățite de care au nevoie pentru a sprijini și îngriji mai bine pacienții în viitor. Și trebuie să umplem golurile astăzi, pentru a opri pierderea lucrătorilor din domeniul sănătății pentru a asigura un sistem puternic în următorul deceniu și mai departe.”
Clinicianul Viitorului
Lucrând în parteneriat cu pacienții, clinicianul viitorului este expert în utilizarea datelor de sănătate și a perspectivelor clinice avansate pentru a lua decizii informate.
El comunică cu pacienții într-o varietate de moduri, de la check-in-uri virtuale la consultații în persoană la domiciliul pacienților. Pacienții clinicienilor au un control mult mai mare asupra propriilor dosare medicale și asupra datelor de sănătate. Pentru a ține pasul cu cele mai recente evoluții, clinicianul viitorului are mai mult timp dedicat pentru a învăța și a îmbrățișa noi abordări digitale.
Dr. Leo Anthony Celi, director de cercetare clinică și cercetător principal pentru Laboratorul de Fiziologie de la MIT și medic specialist la Centrul Medical Beth Israel Deaconess din Boston, a spus despre motivele sale pentru a intra în domeniul medical: „Mama mea era asistentă și a avut un efect profund asupra deciziei mele de a intra în domeniul medical. Medicina este, de asemenea, considerată o alegere pentru o carieră prestigioasă în Filipine (unde am copilărit) și numai preoția bate profesia medicală atunci când vine vorba de ceea ce părinții filipinezi visează pentru copiii lor.” Celi a adăugat: „Ce poate aduce mai multe satisfacții decât să fii un om de știință clinician și să ai ocazia extraordinară de a învăța ceva nou și interesant tot timpul de-a lungul vieții.”
Erlinger, un medic voluntar din Austin, a spus: „Am intrat în medicină practic pentru a ajuta oamenii. Oricât de simplist sună, este adevărat. Îmi place și prețuiesc experiența relației medic – pacient și îmi place să ajut oamenii.”
sursa: https://www.forbes.com/sites/jackkelly/2022/03/15/unless-we-future-proof-healthcare-study-shows-that-by-2025-75-of-healthcare-workers-will-leave-the-profession/?sh=2780962bcb27
prof. Raluca Brad