Elevele școlii noastre: Ivancia Maria (clasa II B – AMG), Mircea Mariana (clasa II P – AMG), Panait Andra (clasa II F – AMG) și Mincu Mihaela (clasa III C – AMG) ne-au transmis detalii despre finalul primei săptămâni petrecute în Winterthur ( Elveția ).
„În aceste zile (joi și vineri), am mers într-o Clinică de Psihiatrie, unde am fost primită cu multe zâmbete și căldură. De la primul contact cu personalul, mi-am dat seama că doresc să ne vorbească, să ne prezinte tot ce se află acolo. În prima zi, am fost repartizată pe secția de Gerontologie. Am vizitat fiecare cameră unde se organizează diverse activități pentru pacienți și am primit explicații la întrebări. Am asistat și la un curs de resuscitare și am executat manevrele pe manechin.
A doua zi, am participat la jocuri de memorie și de relaxare împreună cu responsabila de nursing. Am fost impresionată de comunicarea dintre cadrele medicale și pacienți, de felul cum liderul jocului – asistenta medicală – le explica fiecare etapă cu zâmbetul pe buze.
Toți au fost dornici să ne arate și să ne explice. Concluzia: toți sunt că într-o familie, iar noi ne-am alăturat lor în aceste zile.”
( Panait Andra )
În zilele de 9 și 10 martie am efectuat stagiul clinic în Clinical Placement Agreement „Alterzentrum Rosental” din Winterthur.
În prima zi, am avut plăcerea de a fi întâmpinată de doamna asistent șef Roxana Raulea, aceasta fiind de origine din România. Mi-a prezentat clinica și personalul medical care a fost foarte amabil și deschis la întrebările mele.
Am participat la îngrijirea vârstnicilor împreună cu doamna asistentă, care s-a ocupat de mine pe tot parcursul celor două zile.
Am participat la jocuri interactive cu personalul medical și cu pacienții din clinică.
La finalul celei de a doua zi petrecute în clinică, am susținut prezentările despre școala noastră și sistemul sanitar din România, care au fost urmărite cu real interes de către personalul medical și am răspuns întrebărilor venite în urma informațiilor prezentate.
( Mihaela Mincu )
„Joi și vineri am fost în stagiu practic la o Clinică de Psihiatrie din orașul Wil, pe secția Psihiatrie acută și Psihoterapie.
În prima zi, am participat la o prezentare a Clinicii. Am fost plăcut impresionată de modul cum ne-au tratat și cum a interacționat cu noi echipa medicală. În fiecare dimineață, înainte de Raportul Medical, cadrele medicale și personalul auxiliar servesc micul dejun împreună. Este o atmosferă caldă, cu toții formează o adevărată echipă.
Doamna asistentă, care s-a ocupat de mine, mi-a prezentat în detaliu activitatea asistentului medical care se bazează foarte mult pe comunicare. Pacienții care vin să se trateze aici sunt cu tulburări psihice minore sau cu probleme de personalitate și depresii.
A doua zi, am discutat cu medicul clinicii, care era este de origine română. Mi-a spus că sunt mulți pacienți care nu acceptă că au probleme psihice și refuză medicația.
Pacienții au un program organizat, participă la diverse ateliere și la orele de înot, fizioterapie, kinetoterapie și aerobic, pictură, sculptură, croșetat, desen, ceramică, origami. În incinta clinicii se află atelierele de recreere și au echipe formate din 2 – 3 specialiști.
În fiecare dimineață, la ora 8, pacienții se întâlnesc cu asistentul medical și fiecare își notează obiectivele pentru săptămâna în curs în ceea ce privește evoluția stării de sănătate. Pacienții sunt independenți fizic, nu au probleme de mobilizare.
Pentru că scopul principal este reintegrarea acestora în familie și societate, sunt lăsați în fiecare weekend să plece acasă.”
( Mariana Mircea )
„Eu am făcut parte din grupul care a mers în practică la Kantonsspital din Winterthur. Am fost repartizată pe secția de Chirurgie.
M-a impresionat foarte mult căldura cu care m-au primit doamnele asitente de pe secție. Doamna asistentă care a fost monitorul meu, Silvia Graft, a încercat să mă implice în tot ceea ce făcea, să îmi explice fiecare procedură și m-a încurajat să particip la activitățile zilnice.
Doamna Silvia avea în subordine asistente studente ( Fiona și Natalia) care se ocupau de pacienți. Înainte de fiecare administrare de medicamente sau de efectuarea unei tehnici acestea aveau datoria să informeze superiorul. Doamna Silvia trebuia să verifice medicamentul, să corespundă cu prescripția medicului și să fie informată cu privire la tehnica ce urma să fie realizată.
Am cerut mai multe detalii și despre sistemul de învățământ sanitar. O studentă mi-a spus că studiile durează patru ani, iar într-o săptămână au alternativ cursuri teoretice și de practică în spital.
La sfârșitul celor două zile de practică, fiecare participant din grupul ENM a prezentat în sala de conferințe a spitalului, pentru personalul medical din Kantonsspital, sistemul de sănătate din țările din care provin.”
( Maria Ivancia )