Scoala Postliceala Sanitara Carol Davila - Jurnal European Nursing Module - Danemarca – mai 2019 (I)

ÎN ATENȚIA ELEVILOR ȘI ABSOLVENȚILOR NOȘTRI - CALIFICAREA AMG -

Marți, 28.05.2019, vă invităm la o întâlnire cu reprezentanții Centrelor Dentare „...

- ÎN ATENȚIA ELEVILOR/ABSOLVENȚILOR NOȘTRI -

Luni, 27.05.2019, vă invităm la un Rendez-vous în carieră: De 3xPRO: PROces-PROgres-PROmisiune...

Avem Educația pentru Sănătate în inimă – mai 2019

Cu ocazia Zilei Mondiale de luptă împotriva Hipertensiunii Arteriale, vineri – 17 mai 20...

Ziua Mondială de luptă împotriva Hipertensiunii Arteriale – 17 mai

Ziua Mondială de luptă împotriva Hipertensiunii Arteriale este marcată anual, la 17 mai, &icir...

  • ÎN ATENȚIA ELEVILOR ȘI ABSOLVENȚILOR NOȘTRI - CALIFICAREA AMG -

    Duminică, 26 Mai 2019 06:56
  • - ÎN ATENȚIA ELEVILOR/ABSOLVENȚILOR NOȘTRI -

    Duminică, 26 Mai 2019 06:42
  • Avem Educația pentru Sănătate în inimă – mai 2019

    Duminică, 26 Mai 2019 06:35
  • Ziua Mondială de luptă împotriva Hipertensiunii Arteriale – 17 mai

    Vineri, 17 Mai 2019 14:47

banner2019

Jurnal European Nursing Module - Danemarca – mai 2019 (I)

Jurnal European Nursing Module - Danemarca – mai 2019 (I)

Mihaela Răduț (clasa II E – AMG), eleva școlii noastre, ne-a transmis jurnalul pentru prima săptămână petrecută la Universitatea din Vejle - Danemarca, în cadrul schimbului de experiență European Nursing Module.

 

Ziua 1 (6 mai)

La ora 9 AM m-am întâlnit cu Hanne Mirzaei Pedersen (profesorul coordonator) de la UCL University și cu Lily Saunders, studentă din UK. Hanne a fost foarte prietenoasă și deschisă, ne-a prezentat universitatea și programul pe următoarele zile, iar printre altele, ne-a povestit că în primul ei an din cadrul ENM a fost în România.

Atmosfera în Universitate este foarte primitoare, elevii având acces la o bibliotecă foarte mare și la zone recreative, cum ar fi: cameră de relaxare (unde se găsește un scaun cu masaj, un pat de apă ce se poate încălzi, precum și o masă de masaj), o zonă de puzzle, o zonă cu acces la calculator și internet și multe alte săli de conferință.

După pauza de prânz, ne-am întâlnit cu studenții danezi, cu care am vorbit despre sistemul danez de învățământ, dar și despre cultura daneză. Pe lângă practica din spital, s-a creat un program nou, prin care ei merg la familiile cu nou născuți și le ofertă părinților informații despre hrană și îngrijire. De asemenea, elevii danezi sunt plătiți cu 5500 de coroane pe lună pentru a urma cursurile de nursing.

După această zi pot spune că danezii sunt persoane prietenoase și foarte comunicative.

 

Ziua a doua (7 mai)

La ora 8:30 m-am întâlnit cu asistenta medicală Vinni Nederby, la spitalul din Kolding, care mi-a prezentat secția clinică de Diabet.

Am primit card de acces pe secție și mi s-a pus la dispoziție un loc de parcare gratuit. Uniforma pe care am primit-o trebuie lăsată în coșul de rufe la sfârșitul programului, pentru a reduce riscul contaminării.

În Danemarca, sistemul medical este informatizat într-o foarte mare măsură, astfel încât orice cadru medical poate avea acces imediat la istoricul medical al pacientului. De asemenea, prin acest sistem informatic orice medic sau asistent îi poate face pacientului programările necesare sau poate intra în contact cu ceilalți medici care au avut grijă de pacient; în caz de nevoie, ei pot lăsa mesaje în sistem pentru viitorii medici/asistenți.

Pemtru persoanele diagnosticate cu diabet se face o programare anuală la un asistent medical care îi verifică și notează funcțiile vitale și sensibilitatea la nivelul tălpii. Asistentul medical îi face programare la medicul specialist după 6 luni și se asigură că a fost la un control oftalmologic.

 

Ziua a treia ( 8 mai )

De la 7:30 asistentele împreună cu doamna asistent șef discută despre programul și problemele pe care le-au întâmpinat și încearcă să le rezove.

Fiecare asistentă are pacienții ei, pacienți care nu sunt internați, dar care o dată pe an vin la un consult.

Pacienților cu diabet zaharat tip 1 sau 2 li se oferă gratuit un dispozitiv de măsurat glicemia, ce se atașează pe braț și se poate citi astfel valoarea. Acest dispozitiv trimite informațiile în timp real către sistemul informatic medical; se poate vedea evoluția valorilor, numărul de citiri, valoarea minimă / maximă etc.

 

Ziua a patra (9 mai)

De la ora 7:30 până la 8:30 a avut loc o ședința în care asistentele au fost învățate cum să implice familiile pacienților cu diabet în susținerea fizică și psihică a acestora, deoarece foarte mulți pacienți suferă și de depresie cauzată de boală.

În cadrul secției de Diabet a fost creat un departament numit MDT (Multidisciplinary Team) în care, atunci când vine un pacient nou, medicii și asistenții de diferite specialități: chirurgie, pediatrie, endocrinologie, diabet, nutriție vin direct la pacient și îl consultă, fără ca acesta să fie nevoit să meargă la fiecare medic în parte.

Tot astăzi, mi s-a prezentat și cabinetul de radiologie.

 

 

Ziua a cincea (10 mai)

Ne-am întâlnit la 9:00 împreună cu Lily Saunders (studentă din UK) și cu Mirte Horemans (o altă elevă din Belgia) la școala din Vejle. Acolo am prezentat fiecare câte 2 "reflections". S-a urmărit prezentarea a două situații din spital care ne-au surprins.

Eu am vorbit despre departamentul MDT și modul de comunicare în cadrul echipei medicale și dintre personalul medical și pacienți.

De la ora 12:00 am început sesiunea de prezentare a sistemul sanitar din țara de origine.

 

 

prof. Raluca Brad

 

Citit 61 ori Ultima modificare Miercuri, 15 Mai 2019 22:00
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

PARTENERI

brighton.jpgefnweb_eu.JPGeurope_eu.JPGministerulsanatatii_ro.jpgnmcuk_org.JPGoamr_ro.JPG